06.07.2005

Poszukiwania na innych półkach

W najbliższych latach polski handel detaliczny produktami nieżywnościowymi będzie się rozwijał. W 2005 roku jego wartość wzrośnie o 7 mld zł, w sumie wyniesie ok. 247 mld - wynika z najnowszego raportu firmy PMR.

Polscy konsumenci mniej będą wydawać na produkty żywnościowe, natomiast więcej na zakup ubrań, mebli oraz wyposażenie mieszkań. Największe perspektywy rozwoju ma handel detaliczny odzieżą.
- W 2005 roku wartość sprzedaży detalicznej odzieży wyniesie 22 mld zł (w tym 5,5-6 mld zł ze sprzedaży obuwia) - a więc dwukrotnie więcej niż w 1995 roku. Na tym rynku nastąpi wzrost znaczenia sieci sklepów z markową odzieżą oraz takich kanałów dystrybucji, jak hipermarkety czy dyskonty - powiedział "Gazecie Prawnej" Bartłomiej Wójtowicz z PMR.

Według firmy PMR, ze względu na rosnącą wśród polskich konsumentów świadomość marki oraz na import taniej odzieży z Azji będzie wzrastać popularność bardziej ekskluzywnych marek.

Więcej: Anita Skiba, "Gazeta Prawna", 6 lipca, 2005 r.

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0