Fast food na zdrowie?

Piątek
22.07.2005
Strategia marketingowa McDonalds’a konsekwentnie podąża kursem aktywnego stylu życia i zdrowszego odżywiania. Jeśli się powiedzie, inne sieci pójdą tą samą drogą. Nie będą miały innego wyjścia.
 

W czerwcu w telewizyjnych spotach reklamowych emitowanych w USA pojawił się nowy Ronald McDonald – flagowa postać sieci. Ronald ubrany był w usportowioną wersję swojego stroju i zamiast jak dawniej obdzielać dzieci w restauracji balonikami, jeździł na rolkach, snowboardzie i żonglował owocami. McDonald’s od dawna sponsoruje wydarzenia sportowe na świecie, jednak nigdy wcześniej nie mówił otwarcie Go Active! i nie zachęcał swoich klientów do wysiłku fizycznego. Teraz (od 2004 roku) do ruchu na świeżym powietrzu i uprawiania sportu przekonują w imieniu sieci między innymi gwiazdy NBA (w Polsce Robert Korzeniowski).

Zmiany, zmiany...

Modyfikacjom uległo też menu restauracji. Pojawiło się w nim więcej sałatek oraz owoców, sieć zrezygnowała też w USA z zestawów w rozmiarze XXL. O koordynację żywieniowej i marketingowej rewolucji McDonald's poprosił osobistego konsultanta Oprah Winfrey oraz znanego amerykańskiego eksperta w dziedzinie żywienia dr Dean Ornish. Wspólnie z zespołem marketingowym sieci opracowują oni programy zdrowego odżywiania i sposoby promowania dobrych nawyków żywieniowych.

Dobry przykład

Działania McDonald’sa mogą się okazać przełomem w postrzeganiu fast foodów, jeśli bowiem światowy lider sprzedaży tłustych dań może zarobić na serwowaniu zdrowszej żywności i promocji sportu, na jego naśladowców nie trzeba będzie długo czekać. Jest to tym bardziej prawdopodobne, że w USA – ojczyźnie fast foodów - nie ustają naciski na sieci barów szybkiej obsługi w związku z narastającym problemem otyłości – także wśród dzieci. Może się zatem okazać, że rynkowi konkurenci McDonald’sa nie będą mieli innego wyjścia, jak tylko przestawić menu na nieco zdrowsze (choćby mniej kaloryczne), a w swoich kampaniach marketingowych zaproponować klientom trochę ruchu. Burger King zdaje się już sięgać po ten argument – sieć ogłosiła w maju sojusz z ligą futbolu amerykańskiego NFL.

Źródło: Los Angeles Times


Marcin Kaleta, ekspert ds. franczyzy
doradca we franczyzie

POPULARNE NA FORUM

Hodowla psów: Trudne życie hodowcy

Thanks for sharing.I found a lot of interesting information here. A really good post, very thankful and hopeful that you will write many more posts like this one. - minion rush...

90 wypowiedzi
ostatnia 19.07.2018
Czy warto otworzyć sklep odzieżowy?

Pewnie że warto otworzyć taki sklep, teraz sklepy internetowe są jak najbardziej na topie, przecież każdy już kupuje online. Ważne że klient będzie zadowolony z...

34 wypowiedzi
ostatnia 19.07.2018
Hodowla psów: Trudne życie hodowcy

Thanks a lot for sharing this great website.. have a nice day.. thanks. professional dissertation writers from singapore

90 wypowiedzi
ostatnia 19.07.2018
Hodowla psów: Trudne życie hodowcy

There are many students who get nervous breakdown when they think about doing the Essay themselves. In order to be on the safer side most of the students who don’t know the...

90 wypowiedzi
ostatnia 19.07.2018
Hodowla psów: Trudne życie hodowcy

Our creative experts ensure that every Custom Soap Boxes or Custom Hair Extension Boxes order is catered with care, quality and efficiency. A unique product packaging design...

90 wypowiedzi
ostatnia 18.07.2018
Rodzinny biznes: kłopoty na bank?

You have done such a great work with complete dedication in this site steamwalletgenerator

11 wypowiedzi
ostatnia 18.07.2018
Biznes po stronie dobra

Free NCERT Solutions for the class 6, 7, 8, 9, 10, 11 and 12 for the subjects Maths, Science, Hindi, Physics, Chemistry, Biology, English, Social Science (History, Geography,...

20 wypowiedzi
ostatnia 18.07.2018
Biznes po stronie dobra

forum is very good.

20 wypowiedzi
ostatnia 18.07.2018