Marriott coraz bliżej kupna Meridien

Piątek
20.04.2001
W Warszawie może wkrótce ruszyć drugi obiekt Marriotta - hotel Bristol
 
Puls Biznesu poinformował, że jeszcze w tym miesiącu powinno dojść do transakcji sprzedaży luksusowej sieci hoteli Meridien, która w Warszawie jest operatorem hotelu Bristol. Sprzedającym jest brytyjska grupa Compass. W ubiegłym roku została ona wydzielona z koncernu rozrywkowo-hotelarskiego Granada. Compass pozbywa się obecnie udziałów w branży hotelarskiej, by skupić się na kateringu. Po wyzbyciu się sieci średniej klasy hoteli Posthouse, teraz ważą się losy Meridien, a w kolejce na sprzedaż czeka jeszcze 46 obiektów z sieci Heritage.

Compass spodziewa się uzyskać ze sprzedaży Meridien ponad 2 mld GBP (11,6 mld zł), co jednak może okazać się zbyt wygórowaną ceną - zważywszy na ogólną dekoniunkturę w branży. Najpoważniejszymi kandydatami do kupna luksusowej sieci są amerykański Marriott International i japoński bank Nomura, znany z przejmowania nierentownych przedsięwzięć, które po restrukturyzacji odsprzedaje z zyskiem. Z przetargu wycofał się francuski Accor. Jego największy konkurent, Bass, nadal jednak ubiega się o kupno Meridien. Wcześniej odkupił on od Compassa sieć Posthouse.

W ostatnich dniach prasa doniosła o możliwym połączeniu oferty Marriotta i Nomury. W takim przypadku nie będzie już wątpliwości, w czyje ręce trafi 146 cztero- i pięciogwiazdkowych obiektów w Europie, a wśród nich warszawski Bristol.

- Zmiana operatora nie będzie miała dużego wpływu na funkcjonowanie hotelu - uważa Agnieszka Najberek, rzecznik warszawskiego Bristolu.
Takiego samego zdania są przedstawiciele Orbisu, który jest właścicielem nieruchomości. Giełdowa spółka podpisała w 1990 roku 30-letnią umowę dzierżawy Bristolu z brytyjską siecią Forte, która została potem kupiona przez grupę Granada.
- Nie ma dla nas większego znaczenia, kto zostanie nowym operatorem Bristolu. Po wygaśnięciu umowy, czyli za niecałe 20 lat, trafi on w nasze ręce - stwierdzi Ireneusz Węgłowski, wiceprezes Orbisu.

Na warszawskim rynku szykuje się ostra konkurencja między operatorami najwyższej klasy hoteli. Do obecnych siedmiu luksusowych obiektów w ciągu dwóch lat powinno dołączyć pięć kolejnych. Specjaliści branży powątpiewają w sens funkcjonowania aż tak wielu drogich hoteli w stolicy.

Więcej: Magda Kozmana, Puls Biznesu, 19 kwietnia 2001, s. 12

Puls Biznesu

POPULARNE NA FORUM

Pomysł na biznes - restauracja regionalna

Lady i regały, w tym lady i szafy mroźnicze czy witryny grzewcze dostaniecie w http://frigosystem.com.pl/ ze Szczecina. Firma jest mega solidna, sprzety działają...

52 wypowiedzi
ostatnia 27.05.2018
Ruszają regionalne targi franczyzy

Assignment Writing Service the writer affiliated with the writing companies are highly qualified as the criteria of being a professional writer is Master’s degree at least...

8 wypowiedzi
ostatnia 26.05.2018
Promocja firmy w katalogach internetowych

Jak maiłabym wybrać firmę, która ma moją firmę rozreklamować w katalogach, czy poprowadzić kampanię AdWords to zdecydowałabym się na popularnego i skutecznego...

3 wypowiedzi
ostatnia 25.05.2018
Jaka reklama się opłaca?

Może warto pomyśleć o filmie promocyjnym czy produktowym? Produkcja tego rodzaju filmów może się zająć http://www.imperiafilm.com/ z Krakowa. Dla nas zrobili...

202 wypowiedzi
ostatnia 24.05.2018
Jak zareklamować mały sklep przez Internet?

Ja wynajęłam firmę https://www.grupafaro.pl/ do prowadzenia dla mnie reklam adwords w google i są skuteczni, przybywa mi wejść i klientów. Także mogę polecić, widać...

64 wypowiedzi
ostatnia 24.05.2018
Majątek pod ochroną

Apk ideas makes no representations, warranties, or assurances as to the accuracy Read More

1 wypowiedzi
ostatnia 24.05.2018
Jaka reklama się opłaca?

A może tak reklama tv?

202 wypowiedzi
ostatnia 23.05.2018
Szukam szkoleń dla bezrobotnego

Szkolenia zawodowe z zakresu spawania stali czy zgrzewania termoplastycznych tworzyw sztucznych możecie zrobić w ośrodku szkolenia zawodowego MAR-PLAST ...

30 wypowiedzi
ostatnia 23.05.2018