03.08.2005

Sieć Bricomarche coraz większa

Muszkieterska sieć sklepów „dom i ogród” Bricomarche powiększyła się do 33 obiektów. 6 lipca Muszkieterowie otworzyli sklep pod tym szyldem w Knurowie w woj. śląskim, a 27 lipca w Kępnie w woj. wielkopolskim. Obydwa sklepy znajdują się obok supermarketów Intermarche.

Bricomarche w Kępnie liczy 1 400 m kw. powierzchni sprzedaży, na której znajduje się prawie 17 000 pozycji asortymentowych. Wszystkie artykuły zostały ujęte w czterech działach: artykuły do majsterkowania, artykuły do dekoracji, materiały budowlane oraz akcesoria ogrodowe. Te ostatnie znajdują się na dodatkowej powierzchni około 1 000 m kw. Nowy Bricomarche został usytuowany na obrzeżach czterdziestotysięcznego Knurowa. Ten supermarket jest drugim sklepem pod tym szyldem w województwie śląskim.

Natomiast Bricomarche w Kępnie jest już ósmym sklepem pod tym znakiem handlowym w woj. wielkopolskim. Powierzchnia sprzedaży jest mniejsza od poprzedniej placówki, wynosi 900 m kw., a klienci mogą wybierać spośród 12 000 produktów. Część sklepu z artykułami ogrodowymi znajduje się poza obiektem i zajmuje powierzchnię także około 1000 m kw. Bricomarche razem z Intermarche dzielą parking dla 70 samochodów. Cały Rynek znajduje się w centrum siedemnastotysięcznego miasteczka.

Muszkieterowie stworzyli sieć Bricomarche we Francji w 1979 roku. Obecnie razem z drugim szyldem specjalizującym się w tej branży – Logimarche, mają najwięcej placówek spośród wszystkich operatorów funkcjonujących na tym rynku– 532 obiekty. Pod względem obrotów wśród sieci typu „dom i ogród” plasują się na trzecim miejscu, tuż po koncernach Kingfischer (Castorama i Bricodepot) oraz Leroy Merlin.

W Polsce pierwszy Muszkieter otworzył supermarket Bricomarche w 2000 roku. W zeszłym roku sieć osiągnęła obroty w wysokości 190 mln zł i wykazała największy spośród wszystkich sieci organiczny przyrost placówek. Sklepy te podobnie jak Intermarche są otwierane w miejscowościach małych i średniej wielkości. Charakteryzują się relatywnie niewielką powierzchnią sprzedaży (od 900 do 1 400 m kw.) oraz dyskontowymi cenami oferowanych artykułów.

Info: Grupa Muszkieterów