07.02.2001

Powstał portal internetowy poświęcony franchisingowi

W ostatnich dniach stycznia uruchomiono portal internetowy w całości poświęcony franchisingowi. Portal ma stać się źródłem wiedzy o franchisingu a także być miejscem kontaktów franchisobiorców z dawcami licencji - poinformował Arkadiusz Słodkowski, redaktor naczelny portalu.

Na stronach portalu można zapoznać się m.in. z definicjami różnych rodzajów franchisingu, ze wzorami umów i omówieniami artykułów prasowych o wydarzeniach z branży. W planach jest również stworzenie rejestru wszystkich firm franchisingowych działających w Polsce.

W Polsce istnieje około 80 systemów franchisingowych. Do najbardziej znanych należą restauracje McDonald's, sklepy Adidas, kawiarnie "Pożegnanie z Afryką", a także salony fryzjerskie Jean Louis David, salony kosmetyczne Gabriel i cukiernie Bliklego.

Właścicielem portalu jest PROFIT system Sp. z o.o., który specjalizuje się w doradztwie dla biorców i dawców licencji franchisingowych. Firma jest oddziałem międzynarodowej sieci doradców Horwath Franchise. Źródłem dochodów portalu mają być reklamy umieszczane na jego stronach.

Franchising to sposób działalności gospodarczej oparty na cudzym, sprawdzonym pomyśle. Dawca licencji oferuje biorcy swoją markę i pomoc w prowadzeniu firmy, np. przeprowadza szkolenia i kampanie promocyjne. Za tę pomoc biorca przekazuje franchisodawcy tzw. opłatę wstępną za udzielenie licencji, i potem - przez cały czas obowiązywania umowy - wpłaca na rzecz dawcy pewien procent swoich obrotów.

(an) Polska Agencja Prasowa, 2001-02-07 (16:18)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0