02.09.2005

Czat z Mail Boxes Etc. i Galerią Prezentów

2 września z Czytelnikami portalu rozmawiał Paweł Klimek, odpowiedzialny za rozwój sieci Mail Boxes Etc. i Galerii Prezentów.

Redakcja: Witamy, w piątek 2 września o godz. 11.00 rozpocznie się spotkanie z Pawłem Klimkiem, odpowiedzialnym za rozwój sieci Mail Boxes Etc. i Galerii Prezentów. Prosimy o zadawanie swoich pytań.
Paweł Klimek: Witam wszystkich uczestników czatu i zapraszam do dyskusji.

Fymek: Jakie są Państwa plany rozwoju obu sieci na najbliższy rok?
Paweł Klimek: Jeśli chodzi o plany na rok 2006 to chcielibyśmy podpisać 7 do 10 umów na punkty MBE i minimum 10 na Galerię Prezentów.

Lidka-Szczecin: Ja mam pytanie odnośnie MBE. Czytałam o kioskach MBE o mniejszej powierzchni i tańszej inwestycji. Na czym w praktyce polega różnica między takim kioskiem a już istniejącymi punktami?
Paweł Klimek: Tematyka kiosku MBE jest bardzo szeroka i szczegółowa, zapraszam na spotkanie w Warszawie 9 września w dogodnej dla Pani godzinie - proszę umówić się w firmie Profit System

Marek: Na rynku sporo jest firm świadczących podobne usługi jak MBE (ksero, mała poligrafia, poczta) i zwykle robią to taniej. Skąd Pana pewność, że MBE się przyjmie właśnie w Polsce? Tylko proszę nie porównywać nas do zachodu albo USA, tam zdaje się, sytuacja gospodarcza wygląda trochę inaczej.
Paweł Klimek: Pewności nie będziemy mieć nigdy. Porównanie z USA jest rzeczywiście przedwczesne, ale już Europa Zachodnia stanowi pewien wyznacznik. Proszę zauważyć, że bardzo wiele rozwiązań biznesowych zostaje przenoszonych na nasz grunt. Tendencja zaś do outsoursowania wszelkich możliwych usług poza firmę jest tak samo dynamiczna w Polsce jak i pozostałych krajach Unii. Co do cen usług to wcale nie mam pewności, że np. mała poligrafia na poziomie oferowanym przez MBE (np. kopie barwne) jest tańsza w innych tego typu punktach.

Nina_Stok: Czytałam, że pomagają Państwo w wyborze lokalizacji punktu. Jeśli chciałabym prowadzić Galerię Prezentów, to gdzie by mi Pan doradził otwarcie?
Paweł Klimek: Galeria Prezentów to klasyczny koncept handlowy dla galerii handlowych i centrów handlowych. Polecam zatem już istniejące jak i nowo powstające centra handlowe, ze szczególnym uwzględnieniem tych, które kładą większy nacisk na galerie handlowe niż na sam hipermarket, przykładem może być Galeria Manufaktura w Łodzi

przedsiębiorca: Czy rzeczywiście Galeria Prezentów może być dochodowym biznesem? Myślę o czymś dla żony, ale trudno mi uwierzyć, że sklep z takimi akcesoriami przynosi zyski (no może poza wrześniem i grudniem, gdzie popyt na taki asortyment się zwiększa). Ile zysku miesięcznie przynosi taki sklep? Proszę podać chociaż przybliżoną sumę, bo wiadomo że zysk jest zależny od wielu czynników, m.in. lokalizacji.
Paweł Klimek: Tak, Galeria Prezentów to koncept zyskowny. Oba nowo otwarte punkty franczyzowe w Zabrzu i Krakowie mają się doskonale, w przyszłym tygodniu rusza punkt w Wola Parku w Warszawie, szczegółowe dane, w tym rzeczywiste wyniki naszych własnych punktów w Katowicach przedstawiamy franczyzobiorcom w trakcie spotkań indywidualnych - zapraszam 9 września do Warszawy. Powiem tylko tyle, że dochód w grudniu jest trzykronie wyższy niż średnio w miesiącu.

Marek: Jak weryfikują Państwo biorców? W prowadzeniu punktu usługowego bardzo ważna jest obsługa klienta. Jakie szkolenia przechodzi franczyzobiorca albo jego pracownicy?
Paweł Klimek: Bardzo istotne pytanie - dziękuję. Szkolenie jest najważniejszą częścią naszej franczyzy. Franczyzobiorca deklarujący chęć bycia menedżerem własnego punktu - a na takich zależy nam najbardziej - przechodzi cykl szkoleń nie tylko kierunkowych, ale także ogólnych z zakresu szeroko rozumianego prowadzenia biznesu. Pomagamy przy rekrutacji pracowników punktu - franczyzobiorca otrzymuje pakiet doradztwa personalnego stworzony specjalnie dla nas. Potem personel przechodzi szczegółowe szkolenia teoretyczne i operacyjne.

WIĘCEJ -->

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0