02.09.2005

Eldorado na Wschodzie

Dystrybutor zegarków i drobnej elektroniki chce kupić w Polsce sieć sprzedaży.

30 mln USD — tyle jest wart krajowy rynek zegarków. Zibi, które specjalizuje się m.in. w ich dystrybucji, oblicza, że ma największy, bo 37 proc. udział.

Zibi, które jest wyłącznym przedstawicielem w Polsce takich firm, jak Casio, Atlantic czy Seiko, działało dotąd przede wszystkim w segmencie zegarków ze średniej półki cenowej. Teraz jednak chce rozszerzyć zakres działania. Nie ujawnia żadnych szczegółów. Prawdopodobnie chodzi o przejęcie innej sieci sprzedaży.

Zibi ma już doświadczenie w przejęciach. Do grupy należy sieć sklepów ze sprzętem muzycznym Riff (obecnie 21 placówek), którą przejęła trzy lata temu.

Głównym biznesem Zibi jest jednak obrót zegarkami, który generuje około 60 proc. przychodów grupy. Jej sieć specjalistycznych sklepów z zegarkami liczy 60 placówek lokalizowanych w centrach handlowych.

Więcej: Wiktor Szczepaniak, "Puls Biznesu", 2 września 2005r.

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0