02.11.2005

Zmiany w branży odzieżowej

- rozmowa z Piotrem Beltranim, kierownikiem ds. rozwoju sieci franczyzowej marki House.

W ciągu ostatnich kilku lat wiele polskich firm odzieżowych zrezygnowało z produkcji i skoncentrowało się na promocji marki i sprzedaży wyrobów. Dlaczego branża najczęściej wybiera ten właśnie model biznesowy?
Rzeczywiście w branży odzieżowej utrzymuje się tendencja do koncentrowania się na projektowaniu kolekcji, budowaniu wizerunku marki oraz do zarządzania sprzedażą w szerokim tego słowa znaczeniu. Sam proces produkcji odbywa się na zewnątrz - większość firm odzieżowych zleca ją producentom z Dalekiego Wschodu. Dzieje się tak z dwóch przyczyn: po pierwsze tam jest taniej, po drugie tamtejsze zakłady produkcyjne dysponują już nowoczesną technologią. Taki model pozwala zaoferować klientowi najlepszy stosunek ceny do jakości.

Jaki model przyjęła firma Artman, właściciel marki House?
Kładziemy bardzo duży nacisk na własne, niepowtarzalne wzornictwo oraz marketing - dzięki temu rośnie znajomość marki House. Produkcję odzieży zlecamy głównie firmom na Dalekim Wschodzie. Niewielką część kolekcji przygotowują firmy Polskie i Europejskie. Dodatkowo dobrze skonstruowane i jasne warunki handlowe dla franczyzobiorców - zarówno polskich i zagranicznych - przyczyniają się do stałego wzrostu liczby punktów sprzedaży.

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0