04.11.2005

Nie ma jak własne

Dotąd bracia Ochnik, producenci skórzanej odzieży, bazowali w kraju na punktach partnerskich. Teraz doszli do wniosku, że lepsze są własne sklepy. Wiadomo — marże.

Ochnik, producent skórzanej odzieży z Garwolina, będzie rozbudowywać sieć kontrolowanych przez siebie salonów. Dotychczas firma opierała się głównie na dystrybucji odzieży przez sklepy partnerskie. W branży odzieżowej z powodu niskich marż nie ma miejsca na pośredników.

Na razie sieć własnych placówek jest bardzo skromna. Ochnik ma zaledwie cztery sklepy własne : po jednym w Łodzi i Poznaniu oraz dwa w Krakowie. Do końca tego roku pojawią się kolejne — w Warszawie i Katowicach. W 2006 r. powstanie 4-5. Są one finansowane ze środków własnych Ochnika. Punktów partnerskich jest znacznie więcej, bo już 22. Przedstawiciele firmy zapewniają, że sklepy partnerskie, które będą w stanie utrzymać się na rynku, nadal będą funkcjonować.

Co ciekawe, poza granicami Polski firma z Garwolina będzie się trzymać systemu partnerskiego. Obecnie funkcjonuje 13 sklepów w Rosji, 10 na Ukrainie oraz 3 na Białorusi.

Więcej: Magdalena Laskowska, "Puls Biznesu", 03 listopada 2005r.

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0