09.11.2005

Duńczycy idą na wschód i południe

Działająca dotąd tylko na zachodzie kraju sieć sklepów spożywczych Netto zaczyna ekspansję w kolejnych regionach Polski. Chce otwierać 50 placówek rocznie.

Rywalizacja na dynamicznie rosnącym rynku sklepów dyskontowych zaczyna nabierać rumieńców. Największa sieć dyskontów w Polsce — Biedronka — jest na razie poza zasięgiem konkurentów, ale walka o kolejne miejsca w stawce jeszcze trwa. O spory kawałek tego rynku zamierza powalczyć duńska sieć Netto.

Netto ma dziś w zachodniej Polsce (od Szczecina po Polkowice) 94 sklepy o średniej powierzchni sprzedaży 500-600 m2. W lutym ich liczba ma się zwiększyć do 100. To jednak dopiero początek ekspansji w naszym kraju.

Plany na przyszły rok zakładają otwarcie 30 nowych sklepów oraz budowę dużego centrum logistycznego na południu kraju. Lecz od 2007 r. tempo ekspansji ma się zwiększyć do 50 nowych punktów rocznie. Powstać ma też trzecie centrum logistyczne, tym razem w centrum kraju.

Realizacja planów Netto nie będzie łatwa. Czeka je bowiem wyścig o najlepsze lokalizacje z innymi dynamicznie rozwijającymi się sieciami: niemieckim Lidlem oraz Plusem (obie mają już dużo ponad 100 sklepów), portugalską Biedronką (ponad 700 placówek) oraz francuskim Leader Price.

Więcej: Wiktor Szczepaniak "Puls Biznesu", 9 listopada 2005r.

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0