15.11.2005

Słabe wyniki Wal-Marta

Seria huraganów i drogie paliwa płynne ograniczyły w minionym kwartale wzrost zysku Wal-Mart Stores. Firma liczy jednak na poprawę wyników dzięki rozszerzeniu asortymentu i energicznej reklamie.

Wal-Mart Stores, największy na świecie koncern handlu detalicznego, w kwartle zakończonym 31 października zarobił na czysto 2,37 mld USD. Oznaczało to najmniejszy od czterech lat wzrost zysku w skali rocznej, tylko o 3,8 proc.

Osiągnięcia lepszych rezultatów uniemożliwiła seria huraganów, która doprowadziła do zamknięcia obiektów handlowych na południu USA, a także rekordowo wysokie ceny paliw płynnych, ograniczające popyt konsumpcyjny. Dysponując skromniejszymi środkami finansowymi, amerykańscy konsumenci kupowali głównie tańsze towary pierwszej potrzeby, takie jak żywność. Dlatego wpływy Wal-Marta wzrosły o 10 proc., do 76,3 mld USD - prawie trzy razy bardziej niż zysk.

Więcej: "Parkiet" 15 listopada 2005 r.

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0