22.11.2005

Sieć tkana w kraju i na Wschodzie

Ravel, działający od 1989 r. dystrybutor odzieży młodzieżowej, chce do końca 2010 r. zbudować w kraju sieć 80 sklepów własnych, 50 franczyzowych i kilkudziesięciu multibrandowych.

Spółka dwóch krakowskich przedsiębiorców ma ambicje konkurować z House (37 sklepów własnych i 41 franczyzowych), Reserved (odpowiednio 70 i 18) czy Reporter (26 i 192). Firma zatrudnia 150 osób, jej obroty w 2004 r. wyniosły 30 mln zł. Obecnie ma 25 własnych placówek, pięć franczyzowych oraz 20 multibrandowych. Co roku chce otwierać mniej więcej po 10 własnych i licencyjnych.

Własne placówki pojawiają się w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców, punkty multibrandowe i franczyzowe — od 40 do 50 tys. Franczyzobiorca musi mieć lokal w centrum handlowym lub przy głównej ulicy oraz 200 tys. zł na adaptację i towar.

Ravel ostrożnie wchodzi na rynki wschodnie. Ma już sześć sklepów na Litwie.

Ravel rozgląda się tam za partnerem. O Zachodzie nie myśli. Nie ujawnia też, ile będzie kosztować rozwój sieci. Wiadomo tylko, że firmowe salony chce finansować ze środków własnych.

Więcej: Magdalena Laskowska, "Puls Biznesu" 22 listopada 2005r.

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0