25.11.2005

200 stacji chce secesji

Stacje patronackie obawiają się, że po restrukturyzacji sieci PKN zostawi je na lodzie, PKN — że secesja uderzy w rynkowe udziały.

Już niedługo sieć 1922 stacji paliw PKN Orlen ma się podzielić na dwie grupy: premium o wyższym standardzie oraz ekonomiczną pod logo Bliska. Do obu trafią obiekty mające obecnie logo Orlenu i Petrochemii Płock. Problem w tym, że w nowej strukturze zabraknie miejsca dla ponad 200 placówek działających w niebieskich barwach tej drugiej.

Wtedy ich właściciele mogliby zacząć szukać nowych partnerów, zwracając się np. do Lotosu, BP czy Shella.

Lista pretensji…

Janusz Tatarski, prezes Krajowego Związku Stowarzyszeń Właścicieli Stacji Patronackich PKN Orlen podkreśla, że chętnie zmieniliby barwy m.in. dlatego, że kupują paliwo o 50-60 zł/t powyżej cen rynkowych.

Dodaje, że koncern już od kilku lat nic nie robi dla sieci niebieskiej, nie przestrzegając tym samym umowy.

…i nadzieja na zgodę

Orlen nie chce zgodzić się na żądania związku, dlatego że boi się gwałtownego spadku sprzedaży w wyniku wcześniejszego rozwiązania umów, które mają obowiązywać do 2009 r. Związek twierdzi, że obawy są przesadzone.

Więcej: Paweł Janas, Puls Biznesu 25 listopada 2005 r.

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0