Piątek
09.12.2005
Do 2010 r. udział wielkich sklepów i dyskontów w detalu wzrośnie do 50 proc. Dlatego mniejsze firmy muszą zewrzeć szyki. Krajowi detaliści muszą się wziąć w garść i szybko tworzyć sieci.
 

Jonathan Reynolds przekonywał wczoraj w Warszawie uczestników Forum Handlu Detalicznego BestShop, że firmy handlowe w Polsce, tak jak na całym świecie, będą zmuszone wziąć udział w wyścigu, którego celem jest maksymalne zwiększenie skali sprzedaży, co da im możliwość zaoferowania niskich cen i przetrwania w obliczu coraz ostrzejszej konkurencji. Podkreślił ogromny dystans dzielący większość firm handlowych od amerykańskiego lidera tego wyścigu.

Jonathan Reynolds dodaje, że efektem rosnącej konkurencji i szybkiej ekspansji sieci sklepów dyskontowych w Europie jest znaczące obniżenie cen, m.in. produktów żywnościowych, co rykoszetem uderza także w producentów.

W Niemczech udział dyskontów w sprzedaży artykułów spożywczych sięga już prawie 40 proc. Polska jest jeszcze daleko w tyle, z udziałem zbliżającym się do 10 proc., ale — jak podkreślają zgodnie eksperci — sieci dyskontowe (np. Biedronka, Lidl, Netto) są obecnie najszybciej rozwijającym się działem handlu.

Więcej: Wiktor Szczepaniak, "Puls Biznesu" 9 grudnia 2005r.
Puls Biznesu

POPULARNE NA FORUM

sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

1 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022
Nowe warunki współpracy dla franczyzobiorców

Widzę ,że przestępczość zorganizowana od nowego roku w natarciu na Franchising.pl:)

1 wypowiedzi
ostatnia 27.01.2022
Franczyza, która daje niezależność

No no i tutaj polecę jutrzejszy program Anity Gargas. Redakcjo opamiętajcie się i przestańcie promować reklama i tekstami natywnymi przestępczość zorganizowana....

1 wypowiedzi
ostatnia 26.01.2022