16.02.2015

Reklama w miesięczniku Własny Biznes FRANCHISING

Miesięcznik Własny Biznes FRANCHISING skierowany jest do wyselekcjonowanej grupy odbiorców - do obecnych i przyszłych przedsiębiorców.

Wizytówka magazynu

Miesięcznik Własny Biznes FRANCHISING to pismo poświęcone tematyce inwestowania we własny biznes. Skierowane jest do właścicieli małych i średnich firm oraz do osób, które dopiero szukają dobrego pomysłu na biznes. Miesięcznik zawiera aktualne informacje o dostępnych na rynku licencjach franczyzowych, agencyjnych i partnerskich. Chętnie sięga także po tematy ogólnobiznesowe, m.in. doradza przedsiębiorcom, jak skutecznie kierować własną firmą oraz prezentuje znane marki od początku ich istnienia. Rozpoznawalne postaci świata kultury i biznesu opowiadają czytelnikom o swoich doświadczeniach w prowadzeniu firmy. Magazyn to również źródło cennych informacji dla osób, które dopiero decydują się na otwarcie firmy.

Okładki WBF Fot. PROFIT system

Własny Biznes FRANCHISING jest najpopularniejszym czasopismem o franczyzie i własnym biznesie. Obecnie miesięcznik ukazuje się w nakładzie od 16 do 20 tys. egz.

Miesięcznik prezentuje różne branże gospodarki (m.in. handel, telekomunikację, usługi, finanse, informatykę), opisując je na przykładzie konkretnych firm. Magazyn jest pisany zrozumiałym, atrakcyjnym dla czytelnika językiem. Pismo wydawane jest w formacie 210x282 mm, liczy ponad 100 stron drukowanych na kredowym papierze, ma klejony grzbiet. Kosztuje 7,50 zł lub 39 zł w prenumeracie rocznej.

Konstrukcja numeru

W każdym numerze magazynu jedna z branż zostaje opisana w Supertemacie. Na początku pisma znajdują się aktualne informacje z rynku zebrane w Faktach Trendach oraz Biznes na czasie poświęcany aktualnym zjawiskom w gospodarce. W części Wzrośnie-Spadnie czytelnicy dowiedzą się, w co - poza firmą - można opłacalnie zainwestować pieniądze. Stałą kolumną jest cykl Własny Biznes poświęcony działalności gospodarczej postaci znanych dotąd spoza biznesu - m.in. aktorów i sportowców. Dużą poczytnością cieszą się działy ABC firmy i ABC franczyzy oraz Mam Firmę, w których znajdują się m.in. informacje, skąd wziąć kapitał na start małej lub średniej firmy, jak obliczyć pełen koszt inwestycji oraz jak przygotować biznesplan dla konkretnej firmy. Czytelnicy pisma poznają też zasady marketingu oraz podstawowe techniki sprzedaży.

W każdym numerze, na ostatnich stronach pisma, znajduje się aktualny Katalog Franczyz zawierający kilkaset sprawdzonych pomysłów na biznes. Oferty obejmują wszystkie przedziały inwestycyjne - od kilku tysięcy do kilku milionów złotych.

Grupa docelowa

Wskaźnikiem powodzenia wśród czasopism biznesowych jest umiejętność dotarcia do pożądanej grupy czytelników. Przekaz miesięcznika Własny Biznes FRANCHISING obliczony jest na wyselekcjonowaną grupę odbiorców - obecnych i przyszłych przedsiębiorców.

Własny Biznes FRANCHISING jest jedynym na rynku magazynem biznesowym zajmującym się rynkiem licencji na własną firmę - to poważny atut dla reklamodawców chcących efektywnie wykorzystywać budżet reklamowy. Reklama w magazynie umożliwia bowiem pozyskanie partnerów biznesowych oraz tworzy doskonałą platformę do promowania wszystkich produktów i usług potrzebnych w firmie - od ubezpieczeń i usług bankowych poprzez rozwiązania teleinformatyczne, transport, po meble i sprzęt biurowy.

Kampanię reklamową w miesięczniku można połączyć z kampanią na portalu Franchising.pl. Jego tematyka zbieżna jest z tematyką magazynu. Inne jest tylko ujęcie redakcyjne – portal jest bardziej newsowy, a magazyn bardziej przekrojowy i analityczny.

Czytelnicy magazynu

Czytelnikami magazynu są osoby planujące otwarcie własnej firmy, biznesmeni z sektora MSP, menedżerowie sieci franczyzowych i partnerskich oraz osoby zainteresowane tematyką gospodarczą. Czytelnicy magazynu należą do ludzi zamożnych i skłonnych do inwestowania. Według Raportu o rynku franczyzy 2013 średnia inwestycja w licencję franczyzową wyniosła w 2012 roku 164,7 tys zł. Ponieważ franczyza jest biznesem rodzinnym, pismo jest czytane przez większość członków rodziny zaangażowanej w biznes.

W Polsce funkcjonuje kilkadziesiąt tysięcy firm franczyzowych i partnerskich. Grupa docelowa miesięcznika Własny Biznes FRANCHISING nie ogranicza się do osób działających w systemie licencyjnym. Każdy z nas choć raz w życiu myślał o założeniu własnej firmy. W miesięczniku Własny Biznes FRANCHISING znajdzie kilkaset sprawdzonych pomysłów, jak to zrobić.

Dystrybucja, nakład i sprzedaż

Własny Biznes FRANCHISING jest miesięcznikiem, który ukazuje się na polskim rynku prasowym od 2003 roku. Nakład jest kontrolowany przez Związek Dystrybucji i Kontroli Prasy. Miesięcznik Własny Biznes FRANCHISING dostępny jest w sieci salonów EMPiK, Kolporter, Relay, Inmedio, Ruch, FranPress oraz w księgarni portalu Franchising.pl. Własny Biznes FRANCHISING ukazuje się w nakładzie od 16 do 18 tys. egzemplarzy. W styczniu 2015 sprzedaż (dystrybucja pełnopłatna) wyniosła ponad 9.500 egz.

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0