30.12.2005

Kolekcja pod kluczem

Mrówka, która od 1996 r. prężnie tkała sieć sklepów w całej Polsce, ma kłopoty. Jesienno-zimową kolekcję zatrzymał urząd celny.

Mrówka, toruński projektant i dystrybutor odzieży dla młodzieży, dopiero w styczniu ma odebrać kartony z odzieżą wartą około 400 tys. zł. Jesienno-zimową kolekcję od września przetrzymuje urząd celny - pisze dziennik Puls Biznesu.

- Znaczną część ubrań uszyliśmy w Hongkongu, ale producent na metkach umieścił napis "made in China" - powiedział "Pulsowi Biznesu" założyciel Mrówki Piotr Grzebień

Z powodu tej rozbieżności celnicy zatrzymali transport do wyjaśnienia. Przyczyniło się to do kryzysu spółki, która jeszcze rok temu sprzedawała odzież w 200 punktach. Dziś obecna jest w dziewięciu sklepach własnych, trzech franczyzowych i niespełna 100 wielomarkowych. W 2004 r. firma należąca do Piotra Grzebienia, Piotra Śmieszka i braci Wojciechowskich z Warszawy wypracowała 30 tys. zł zysku przy blisko 5 mln zł obrotu. W 2005 spodziewa się strat.

Więcej: Magdalena Laskowska, Puls Biznesu, 29 grudnia 2005

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

2