Lotos stawia na segment premium
Dlaczego Grupa LOTOS rezygnuje z budowy sieci tanich stacji paliw?
Zarząd spółki LOTOS Paliwa, odpowiedzialnej w grupie kapitałowej LOTOS między innymi za rozwój i zarządzanie siecią stacji paliw, po dokonaniu wnikliwej analizy rynku sprzedaży detalicznej paliw w Polsce zrezygnował z planów wprowadzenia tak zwanej taniej sieci stacji paliw. Z naszych analiz wynika bowiem, że krajowa konsumpcja paliw będzie w niedalekiej przyszłości rosła, przy jednoczesnym wzroście znaczenia stacji markowych, operujących w segmencie premium. Dla klientów, oprócz cen paliw, coraz ważniejsza staje się jakość produktów i usług dostępnych na stacjach oraz ich bliskość. Dlatego Grupa LOTOS stawia na rozwój sieci o zasięgu ogólnokrajowym, przy jednoczesnym zachowaniu wysokich i sprawdzonych standardów produktów i usług.
Czy segment premium zaspokoi rynkowe ambicje firmy? Jak zamierzacie Państwo konkurować ze stacjami przy hipermarketach oraz siecią BLISKA?
Obecnie LOTOS Paliwa zarządza drugą co do wielkości siecią stacji w Polsce, konkurując bezpośrednio z najsilniejszymi koncernami. Nasz udział w rynku sprzedaży detalicznej paliw to wynosi 5,7 proc. W strukturze sieci LOTOS funkcjonują trzy systemy zarządzania. 81 stacji to obiekty własne firmy, 43 to stacje partnerskie, a 239 patronackie. Nasza sieć powiększy się dodatkowo o 39 stacji marki Esso, kupionych od koncernu ExxonMobil (21 stacji Esso już funkcjonuje w sieci LOTOS) oraz o 22 stacje Slovnaftu, na zakup których podpisaliśmy we wrześniu umowę przedwstępną. W 2006 roku proces konsolidacji dwóch zakupionych sieci powinien się zakończyć. Po tych przejęciach nasz udział wzrośnie do 7,5 – 8 proc. W ramach programu PROSTA (Program Rozwoju Sieci Stacji Paliw Grupy LOTOS) planujemy, by do końca 2006 roku w naszej sieci funkcjonowało 150 stacji własnych, 250 partnerskich i 100 patronackich. Do 2010 roku zakładamy osiągnięcie 10 – 12 proc. udziału w rynku.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Franczyzodawca Handlarzyki.pl zapewnia, że minimalna marża na sprzedaży używanego auta to 2-3 tys. zł, a czasem nawet dwa razy więcej.
Franczyzodawca Blinkee.city zapewnia, że inwestycja w jego biznes zwraca się przeważnie w jeden sezon.
Marka Giant szuka partnerów, którzy otworzą wraz z nią sklep rowerowy.
Polacy coraz chętniej zamiast kupować samochód, decydują się na jego wynajem. Trend ten zamierza wykorzystać firma Rentis, która szuka partnerów zainteresowanych uruchomieniem nowoczesnej wypożyczalni samochodów.
Inwestycja w sklep LucArt Automotive to 80 tys. zł. Jak szybko może się zwrócić?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
W ubiegłorocznym sezonie Lodolandia pobiła rekordy sprzedaży. Wśród franczyzobiorców marki jest dużo kobiet, które bardzo dobrze radzą sobie w biznesie.
Franczyzodawca Sayuri Sushi zapewnia, że restauracje pod tym szyldem są rentowne od pierwszego miesiąca działalności.
Już w serialu „Czterdziestolatek” Janusz Gajos żartował, że w Złotym Linie trzeba uważać na Rolexy, bo można zatracić się w zabawie. Tajniki tego sukcesu zdradza właściciel Złotego Lina, Jakub Olszewski.
Franczyza pojawiła się na polskim rynku wraz z upadkiem komunizmu, a dziś jest fundamentem rozwoju małej i średniej przedsiębiorczości. W 2023 roku chętni do założenia firmy mają do wyboru 1350 konceptów franczyzowych.
POPULARNE NA FORUM
Opłacalność franczyzy PKN Orlen
jeśli myślisz o wejściu w biznes z franczyzą Orlenu, to pewnie warto zacząć od jakiegoś researchu. Spróbuj skontaktować się bezpośrednio z przedstawicielami Orlenu,...
Ankieta dla posiadaczy stacji franczyzowej PKN Orlen SA
Dzień dobry, uprzejmie proszę o pomoc i wypełnienie ankiety dotyczącej opłacalności franczyzy stacji paliw PKN Orlen SA. Z góry dziękuję za poświęcony czas...
Opłacalność franczyzy PKN Orlen
Czy jest ktoś właścicielem franczyzy Orlenu i byłby w stanie mniej więcej podać jakich zysków można się spodziewać? Albo może ktoś posiada takie informacje?
Pieniądze z moto-sklepu
Rzeczywiście jest to forma biznesu która może zaciekawić wiele osób, a szczególnie warto połączyć ją np. jak ktoś ma z warsztatem samochodowym gdzie klienci na pewno...
Pieniądze z moto-sklepu
Zgadzam się, że dobrze działający biznes w branży motoryzacyjnej to LucArt który moim zdaniem jest świetną alternatywą dla osób które się tym interesują. Dają...
Pieniądze z moto-sklepu
Warto pójść w stronę franczyzy. W branży motoryzacyjnej najkorzystniejsza jest franczyza z Lucart Automotive. Wiem z doświadczenia :)
Pieniądze z moto-sklepu
To prawda wygląda bardzo obiecująco też sobie sprawdzę jak ta sieć się rozwija i jak klienci też są zadowoleni to będę miał trudne przemyślenia czy nie pójść...
Pieniądze z moto-sklepu
Chyba będę musiał sam się co do nich przekonać i sprawdzić jak to dokładnie wszystko działa i co najważniejsze czy ceny są rzeczywiście tak konkurencyjne względem...