Piątek
30.12.2005
- rozmowa z Marcinem Zachowiczem, rzecznikiem prasowym Grupy LOTOS SA.
 

Dlaczego Grupa LOTOS rezygnuje z budowy sieci tanich stacji paliw?
Zarząd spółki LOTOS Paliwa, odpowiedzialnej w grupie kapitałowej LOTOS między innymi za rozwój i zarządzanie siecią stacji paliw, po dokonaniu wnikliwej analizy rynku sprzedaży detalicznej paliw w Polsce zrezygnował z planów wprowadzenia tak zwanej taniej sieci stacji paliw. Z naszych analiz wynika bowiem, że krajowa konsumpcja paliw będzie w niedalekiej przyszłości rosła, przy jednoczesnym wzroście znaczenia stacji markowych, operujących w segmencie premium. Dla klientów, oprócz cen paliw, coraz ważniejsza staje się jakość produktów i usług dostępnych na stacjach oraz ich bliskość. Dlatego Grupa LOTOS stawia na rozwój sieci o zasięgu ogólnokrajowym, przy jednoczesnym zachowaniu wysokich i sprawdzonych standardów produktów i usług.

Czy segment premium zaspokoi rynkowe ambicje firmy? Jak zamierzacie Państwo konkurować ze stacjami przy hipermarketach oraz siecią BLISKA?
Obecnie LOTOS Paliwa zarządza drugą co do wielkości siecią stacji w Polsce, konkurując bezpośrednio z najsilniejszymi koncernami. Nasz udział w rynku sprzedaży detalicznej paliw to wynosi 5,7 proc. W strukturze sieci LOTOS funkcjonują trzy systemy zarządzania. 81 stacji to obiekty własne firmy, 43 to stacje partnerskie, a 239 patronackie. Nasza sieć powiększy się dodatkowo o 39 stacji marki Esso, kupionych od koncernu ExxonMobil (21 stacji Esso już funkcjonuje w sieci LOTOS) oraz o 22 stacje Slovnaftu, na zakup których podpisaliśmy we wrześniu umowę przedwstępną. W 2006 roku proces konsolidacji dwóch zakupionych sieci powinien się zakończyć. Po tych przejęciach nasz udział wzrośnie do 7,5 – 8 proc. W ramach programu PROSTA (Program Rozwoju Sieci Stacji Paliw Grupy LOTOS) planujemy, by do końca 2006 roku w naszej sieci funkcjonowało 150 stacji własnych, 250 partnerskich i 100 patronackich. Do 2010 roku zakładamy osiągnięcie 10 – 12 proc. udziału w rynku.


POPULARNE NA FORUM

Warsztat samochodowy: Pieniądze na warsztacie

Na rynku dostępne są kompresory tłokowe inaczej nazywane sprężarkami tłokowymi. Sprężarki tłokowe mogą być olejowe bądź bezolejowe i posiadać różne parametry....

53 wypowiedzi
ostatnia 11.07.2018
Warsztat samochodowy: Pieniądze na warsztacie

Warsztat to zawsze loteria, kwestia fachowców jakich się zatrudni. Szczerze to bym nie ryzykował, zwłaszcza że konkurencja ogromna, a zyski po odliczeniu pensji i części...

53 wypowiedzi
ostatnia 10.07.2018
Sklepy motoryzacyjne mają z górki

Zakupy w internecie są znacznie łatwiejsze i wygodniejsze. Dodatkowo sklepy internetowe mają dodatkowych ludzi do obsługi, którzy zazwyczaj są w stanie doradzić /...

35 wypowiedzi
ostatnia 09.07.2018
Sklepy motoryzacyjne mają z górki

To prawda, że dobrze się stało, że sklepy motoryzacyjne, np. z częściami do przyczep, teraz działają w sieci. Dzięki temu mogłam zamówić części do mojej...

35 wypowiedzi
ostatnia 28.06.2018
Spedycja/Transport/Logistyka

W razie poszukiwań solidnego serwisu samochodowego to na bank sprawdzi się wam http://autoserwistosa.com/ z okolic Łodzi. Są bardzo solidni i terminowi a przy tym z...

48 wypowiedzi
ostatnia 26.06.2018
Spedycja/Transport/Logistyka

Dobra firma transportowa i spedycyjna to http://atdpoland.pl/ Działają na rynku krajowym i międzynarodowym. Nam się bardzo dobrze z nimi współpracuje, firma jest barzdo...

48 wypowiedzi
ostatnia 25.06.2018
Chcę założyć stację paliw

Dodam tylko dla , iż do kosztów całego przedsięwzięcia należy dorzucić cenę dokumentacji środowiskowej, takiej karta informacyjna przedsięwzięcia lub w skrajnych...

36 wypowiedzi
ostatnia 15.06.2018
Warsztat samochodowy: Pieniądze na warsztacie

Polecam serdecznie zakupić nowoczesny komputer do diagnostyki: http://www.jaltestpolska.com/pl/diagnostyka/maszyn-budowlanych

53 wypowiedzi
ostatnia 14.06.2018