11.01.2006

Zielono przez cały rok

W zeszłym roku Green Way otworzył siedem barów – w sumie w całym kraju jest ich 22. Na tym przedstawiciele sieci nie poprzestają. W połowie stycznia zaplanowali otwarcie kolejnego, już czwartego baru w stolicy. Będzie się mieścił w centrum handlowym Promenada.

Przedstawiciele Green Way zgodnie twierdzą, że zeszły rok należał do udanych. W styczniu otworzyli bar Green Way w Bielsku Białej, potem przyszła kolej na Jastrzębią Górę, Kopalino, Gdańsk, Łódź, Lublin i Olsztyn. W Polsce są już 22 miejsca, w której Green Way serwuje wegetariańskie jedzenie. Ponadto firmie udało się otworzyć pod marką Green Way Market kolejne sklepy ze zdrową żywnością – tym razem w Łodzi i w Warszawie.

W 2006 roku Green Way również zamierza się prężnie rozwijać. W styczniu planowane jest otwarcie baru Green Way w centrum handlowym Promenada w Warszawie, a oprócz tego franczyzodawca w pierwszym kwartale br. zamierza otworzyć również bary w Poznaniu, Gdańsku, Łodzi i Sosnowcu.


Wegetariański szaszłyk serwowany w barach Green Way

Podstawowe wymagania w stosunku do potencjalnego franczyzobiorcy sieci Green Way to posiadanie lokalu własnego lub dzierżawionego o powierzchni 80-160 m2 w dobrej lokalizacji oraz środków finansowych na aranżację lokalu i zakup wyposażenia, a także pozytywny stosunek do wegetarianizmu, oraz brak nałogów.

Aby otworzyć bar Green Way, trzeba liczyć się z wydatkiem 120-250 tys. zł. Kwota inwestycji zwiększa się proporcjonalnie do metrażu lokalu. Jak szacują przedstawiciele sieci od 30 do 50 proc. inwestycji pochłania remont lokalu, resztę trzeba wydać na wyposażenie oraz zaopatrzenie przed otwarciem. Opłata za przystąpienie do sieci wynosi 10 tys. zł lub 20 tys. zł jeżeli franczyzobiorca będzie chciał otworzyć bar w Warszawie. Franczyzowa opłata bieżąca to 1-4 proc. od obrotu. Na razie franczyzodawca nie pobiera opłat na fundusz marketingowy. Jednak gdy sieć będzie liczyła 30 barów (obecnie jest ich 22) franczyzobiorcy będą płacić 1 proc. od obrotu.

Info: Green Way