Piątek
13.01.2006
Przełom roku to okres tolerancji klienta dla wysokich cen, także w sklepach odzieżowych. Ubrania z wyższej półki, drogie i ekskluzywne mają wówczas największe wzięcie. W niektórych sklepach na przełomie roku sprzedaż rośnie nawet o 400%.
 

Gwiazdka, sylwester i karnawał to okres większych niż w innych miesiącach wydatków. Według OBOPu, w minione święta Polacy wydali na prezenty ok. 7 miliardów złotych, tyle samo ile dostali rolnicy w dopłatach unijnych w 2004 r. Bale sylwestrowe i karnawał to kontynuacja szaleństwa handlowego, szczególnie w sklepach odzieżowych.

- Podczas karnawału salony DERRI odnotowują sprzedaż o 400% wyższą w stosunku do pozostałych miesięcy w ciągu całego roku. Dotyczy to wszystkich miast w których działają sklepy DERRI; Warszawy, Bydgoszczy, Włocławka oraz Katowic – mówi Piotr Pęszyński, dyrektor ds. rozwoju sieci sklepów DERRI z ekskluzywną odzieżą skórzaną i konfekcyjną.

Najdroższe i najbardziej popularne

Na przełomie roku dużym powodzeniem wśród klientów DERRI cieszy się ekskluzywna galanteria skórzana; eleganckie kożuchy oraz futra. Skórzany prezent od DERRI to niekiedy koszt rzędu kilku tysięcy złotych. Według Piotra Pęszyńskiego, w karnawale klienci częściej przymykają oko na cenę 4 tys. zł. za kożuch czy nawet 10 tys. zł lub więcej za futro z norek. Priorytetem dla nich staje się wówczas radość ukochanej osoby lub efektowny wygląd w sylwestra lub podczas balu karnawałowego.

Podobnie myślą klienci odwiedzający dom mody Forget-me-Not. Suknie wieczorowe po kilka tysięcy złotych, ekskluzywne torebki i biżuteria mają tam większe wzięcie w karnawale niż w innym okresie roku. Dorota Wróblewska, dyrektor firmy Forget-me-Not, mówi, że ich sprzedaż rośnie wówczas o 50%. Tendencja do droższych zakupów na przełomie roku widoczna jest także w sklepach odzieżowych Zara. Tam również, podobnie jak w Forget-me-Not największym powodzeniem wśród klientów cieszą się stroje wieczorowe.

Nie wszystko złoto co się świeci

- Okres karnawałowy jest dobry pod względem sprzedaży, ale nie uważam go za „złoty” czas – mówi Zofia Berut, PR manager z Monnari, - Chociaż sklepy firmy odnotowują wówczas wysokie obroty, według mnie najlepszy pod względem sprzedaży jest zazwyczaj początek kolejnego sezonu. Monnari najwięcej zarabia na przełomie jesieni i zimy, kiedy klienci zaopatrują się w okrycia wierzchnie, droższe od pozostałego asortymentu – mówi Zofia Berut.

Podobne wrażenia dotyczące wielkości sprzedaży ma Krzysztof Koziński, Specjalista ds. sprzedaży z firmy Odzieżowe Pole, który lepiej wspomina poprzednie lata. Według niego, przełom roku jest obecnie raczej okresem przecen i wyprzedaży.


doradca we franczyzie

POPULARNE NA FORUM

Klienci patrzą na metkę

dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek

2 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2024
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??

ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka

38 wypowiedzi
ostatnia 19.01.2023
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?

Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna

4 wypowiedzi
ostatnia 19.01.2023
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq

Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...

27 wypowiedzi
ostatnia 19.12.2022
Klienci patrzą na metkę

Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...

2 wypowiedzi
ostatnia 18.10.2022
Sklep Z odzieżą używaną

Dzień dobry. Chodzi mi po głowie otwarcie sklepu z odzieżą używaną o powierzchni około 500 metrów kwadratowych. Czynsz wydaje się niewygórowany, około 13 tys zł...

1 wypowiedzi
ostatnia 12.12.2021
Greenpoint we franczyzie- jak to działa naprawdę?

Czy masz sklep na warunkach Greenpoint? Jak wygląda współpraca? Podobno ta marka się dobrze rozwija. Może znacie więcej szczegółów współpracy poza tymi ogólnymi,...

1 wypowiedzi
ostatnia 16.08.2021
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??

Myślę, że jest to dobry pomysł na biznes, ale trzeba się czymś wyróżnić. Nie ma sensu sprzedawać ciuchów takich, jakie są w każdym innym sklepie.

38 wypowiedzi
ostatnia 12.04.2021