16.01.2006

USA: Szybki wzrost we franchisingu

27 ranking największych amerykańskich systemów magazynu Entrepreneur pokazuje, że 2005 rok był bardzo łaskawy dla franchisingu w USA.

Według magazynu pierwsza pięćsetka systemów osiągnęła w 2005 roku sprzedaż rzędu 134 miliardów dolarów. Od 2004 roku liczba jednostek franczyzowych w Stanach wzrosła o 11 proc. – niemal trzykrotnie więcej niż rok wcześniej.

Według magazynu Entrepreneur ten wzrost daje franczyzie wiodącą rolę w rozwoju sektora małych i średnich przedsiębiorstw w USA. Siłą napędową amerykańskiej franczyzy są zarówno ludzie młodzi, jak i starsze pokolenie. Ci pierwsi, według magazynu, są najczęściej pracownikami korporacji i dzięki franczyzie realizują swoje biznesowe marzenia, ci drudzy nie czują się jeszcze na tyle starzy, by odchodzić na emeryturę. Wzrost liczby systemów Entrepreneur uzasadnia popularnością franchisingu wśród doświadczonych przedsiębiorców jako szansy na rozwój ich firm. W USA powstaje też wiele systemów niszowych mających wypełnić rynkowe luki.

Liderem rankingu Entrepreneur’a został Subway. W pierwszej dziesiątce znalazły się też Curves (sieć klubów fitness), sklepy 7-Eleven oraz UPS Store.

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0

Marcin Kaleta

doradca we franczyzie
Napisz do autora