Poniedziałek
16.01.2006
Sieć sklepów spożywczych, której rozwój wspiera firma dystrybucyjna McLane Polska, chce w tym roku przyłączyć blisko 50 nowych placówek.
 

International Grocery Aliance (IGA), największa międzynarodowa sieć handlowa zrzeszająca niezależne sklepy spożywcze, skupia już 4,5 tys. placówek. Ich łączne obroty przekraczają 20 mld USD rocznie. W Polsce do sieci należą już 304 samoobsługowe sklepy o średniej powierzchni sprzedaży ponad 240 mkw. To nie koniec.

Zwiększanie obrotów

Według informacji „PB” ze źródeł zbliżonych do sieci, jej plany rozwoju na rok 2006 przewidują pozyskanie do współpracy co najmniej 50 kolejnych sklepów. To plan minimum. Jeśli się powiedzie, skokowo wzrosną jej obroty. Szacuje się, że łączne obroty sklepów w sieci IGA w Polsce w 2005 r. sięgnęły 1 mld zł, wobec 872 mln w roku 2004, gdy było w niej 210 placówek.

W planach jest też ściślejsza integracja sklepów IGA przez objęcie ich wspólnym, jednolitym systemem komputerowym. Warto podkreślić, że sieć IGA nie posiada w Polsce osobowości prawnej. Nad jej budową w Polsce czuwa McLane Polska, który współpracuje z siecią IGA, m.in. w USA. Wzrost sieci IGA automatycznie zwiększy więc także obroty McLane Polska. Warunkiem przyjęcia sklepu do sieci jest bowiem m.in. korzystanie z usług McLane Polska. W zamian, oprócz atrakcyjnych cen towarów (specjalne upusty i promocje), właściciele sklepów otrzymują m.in. wsparcie marketingowe i szkolenia. Przynależność do sieci IGA to już minimalny wydatek — 30 USD miesięcznie.

Największe skupiska sklepów IGA znajdują się w Trójmieście, na Mazowszu i na Śląsku.
Sieci takie jak IGA, rozwijane przez dużych dystrybutorów hurtowych, mają przed sobą spory potencjał rozwoju w Polsce, gdzie nadal jest bardzo dużo sklepów niezależnych. Korzyści z przystąpienia do tej sieci są dość duże, a warunki przystąpienia niewygórowane — komentuje prof. Maria Sławińska z Akademii Ekonomicznej w Poznaniu.

O najlepsze, niezrzeszone jeszcze sklepy spożywcze w Polsce (75- -80 proc.) IGA będzie jednak musiała walczyć z konkurencyjnymi sieciami, jak np. Lewiatan, Chata Polska, Delikatesy Centrum, Nasze Sklepy czy FJ.

Więcej: Wiktor Szczepaniak, "Puls Biznesu" 16 stycznia 2006 r.
Puls Biznesu

POPULARNE NA FORUM

E-papierosy na cenzurowanym

This was a shocking post. It has some look at here fundamental data on this subject. my gmail login

4 wypowiedzi
ostatnia 24.09.2018
Zarabianie przez internet

Ostatnio zauważyłam, że popularne sa programy partnerskie i zarabianie w ten sposób przez internet. Może ktoś z was dorabia sobie właśnie w ten sposób Chyba tutaj...

1 wypowiedzi
ostatnia 24.09.2018
Programy partnerskie

Zastanawiam się w jaki sposób dorobić sobie przez internet. Zainteresowały mnie [url=https://make-cash.pl/katalog-serwisow/programy-partnerskie-afiliacja/]niedawno...

1 wypowiedzi
ostatnia 24.09.2018
Sklep w modelu franczyzy

Dzień dobry, Rozważam razem z żoną otwarcie własnej działalności na zasadzie franczyzy, w mieście o liczbie ludności powyżej 300 tysięcy. Bierzemy pod uwagę...

1 wypowiedzi
ostatnia 24.09.2018
Alma Market powiększa sieć

I am happy to find your distinguished way of writing the post. Now you make it easy for me to understand and implement the concept. Thank you for the hack twitter post.

5 wypowiedzi
ostatnia 23.09.2018
Muszkieterowie - sklepy Intermarche i Bricomarche

Ok, już nie ważne. 30 września poszły zwolnienia dla wszystkich. No szkoda, jedyny sklep z własną wędzarnią.

71 wypowiedzi
ostatnia 06.09.2018
Muszkieterowie - sklepy Intermarche i Bricomarche

gapcio, skąd informacja że w Świnoujściu sklep ma być zamykany? Nikt nam jeszcze nie mówił o tym, ale chodzą ploty od klientów sklepu że podobno sklep ma być...

71 wypowiedzi
ostatnia 30.08.2018
Twarda woda

Oj nie tylko Ty masz problem z wodą. Nasza kranówa też pozostawia wiele do życzenia.

22 wypowiedzi
ostatnia 29.08.2018