26.01.2006

Skąd ten Reporter? Z naszego Chorzowa

Mariusz Klimek zaczął od drobnego handlu, dziś ma sporą firmę. Przypadek? Szczęście? Raczej konsekwentna koncepcja sprzedaży, ekspozycji i budowy marki.

Znacząca data to rok 1997 — stworzenie marki Reporter. Dwa lata później firma otworzyła swój pierwszy sklep w Chorzowie, na głównym deptaku miasta przy ulicy Wolności.
Wzbudził wielkie zainteresowanie. Wiedziałem, że warto budować własną jednomarkową sieć — powiedział gazecie "Puls Biznesu" Mariusz Klimek, twórca firmy.

W 2000 r. firma zmieniła formę prawną. Mariusz Klimek zarejestrował spółkę z o.o. Następne lata poświęcił tworzeniu marki, uruchamianiu kolejnych sklepów i stoisk firmowych. W tym samym roku rozpoczął współpracę z fabrykami w Turcji. Trzy lata później firma ze względu na koszty przeniosła produkcję z Polski i częściowo z Turcji do krajów Dalekiego Wschodu oraz Europy Południowo-Wschodniej. Obecnie dla Reportera pracują 34 fabryki.

Sportowo-weekendowe ubrania Reportera zna wiele polskich nastolatków. Można je kupić w ponad 200 salonach firmowych w kraju, co gwarantuje mocną pozycję marki na rynku.
To jednak dopiero początek rynkowej ekspansji. Do końca 2007 r. firma zamierza otworzyć kolejne własne salony, a także rozwijać sprzedaż w Czechach, na Słowacji, Ukrainie, Litwie, Łotwie, w Estonii i na Bałkanach.

Nowe kolekcje firmy mają uwzględniać nie tylko, tak jak dotychczas, gusty nastolatków, ale również potrzeby aktywnych dorosłych. Wprowadzenie na rynek wiosennych kolekcji zbiegnie się z zakończeniem prac nad nową aranżacją sklepów. W planach są nowe programy lojalnościowe i przeniesienie centrali spółki do nowej siedziby.

Więcej: Barbara Warpechowska, "Puls Biznesu" 26 stycznia 2006 r.

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0