27.02.2006

Stacyjnicy kontra Orlen

Właściciele patronackich stacji paliw PKN Orlen, którzy działają w niebieskich barwach Petrochemii Płock, domagają się od zarządu udostępnienia dla swoich stacji logo Orlenu oraz elementów wizualizacji. Oczekują również zadośćuczynienia za nieprzestrzeganie przez Orlen zapisu w umowie o cenach preferencyjnych. Rozprawa pomiędzy dwudziestoma właścicielami patronackich stacji a zarządem Orlenu odbyła się 24 lutego w sądzie rejonowym w Płocku.

Celem właścicieli stacji patronackich było zawarcie ugody. Nie udało się. Zarząd Orlenu twierdził, że nie może właścicielom patronackich stacji Petrochemii Płock udostępnić logo Orlenu, gdyż umowy z nimi zostały zawarte, zanim marka Orlen pojawiła się na rynku. Poza tym zarząd Orlenu twierdzi, że miesiąc temu właścicielom stacji zostały przedstawione nowe umowy franczyzowe, które większości stacjom dają możliwość zmiany marki na Orlen lub wejścia do sieci „Bliska”.

Dlaczego stacyjnicy domagają się zmiany brandu na Orlen? Jako powód podają brak reklamowania sieci Petrochemii Płock – a co się z tym wiąże – spadek sprzedaży na stacjach sieci.

Orlen odpiera też zarzut dotyczący rzekomego nieprzestrzegania preferencyjnych cen dla właścicieli patronackich stacji. Stacyjnicy Petrochemii Płock twierdzą, że zdarza im się kupować paliwo od Orlenu po wyższej cenie niż inni uczestnicy rynku. Dawid Piekarz, rzecznik spółki zapewnia, że Orlen przestrzega wszystkich warunków umowy zawartej ze stacjami patronackimi.