Słodki biznes kopany

Mistrzostwa świata w piłce nożnej są okazją do zarobienia pieniędzy. W magazynie podsuwamy sezonowe pomysły na okołomundialowy biznes. Publikujemy również wywiad ze Zbigniewem Bońkiem, który zdradza nam tajniki sportowego biznesu. Publikujemy Ranking pomysłów na firmę (edycja 2006) oraz skrót aktualnego Raportu o franchisingu w Polsce. Na rynku mody chcą zaistnieć kolejni gracze - jest do wyboru aż 10 nowych franczyz z Włoch i Hiszpanii.
 

Fachowo i ciekawie o franczyzie, partnerstwie i własnej firmie

Poznaj pomysły na własny biznes! Magazyn Franchising Info zawiera aktualne informacje o sieciach franczyzowych i partnerskich działających w Polsce. Przedstawia najnowsze wydarzenia i trendy na rynku, opisuje sukcesy i porażki, doradza biorcom i dawcom licencji oraz omawia zmiany w polskim prawie i podatkach.

W dziewiętnastym numerze

Własny biznes

Słodki biznes kopany
„Najsłodszym kawałkiem biznesu futbolowego jest ciastko uznania i prestiżu. Jest słodsze od pieniędzy. Piłka daje twarz prezesom i właścicielom klubów. Otwiera drzwi na salony. Powiedzmy sobie szczerze, kto by znał prezesa Pawelca, Ptaka, Romanowskiego czy Dmoszyńskiego, gdyby nie byli prezesami popularnych klubów piłkarskich. Przecież bez wsparcia piłki nie jest to format osób na okładki gazet” - mówi Zbigniew Boniek

Kto wygra więcej pieniędzy? Biznes na jeden Mundial
Mundial stanie się areną walki nie tylko o puchar, ale i o pieniądze. Kibice drużyn przegranych i wygranych wydają tak samo dużo. Trudno sobie wyobrazić kibica reprezentacji Polski bez szalika w barwach narodowych albo modnego ostatnio kapelusza. Popyt na sportowe gadżety zależy jednak od tego, jak długo w rozgrywkach utrzyma się nasza reprezentacja.

Uroda nie pieniądz
Kupując licencję na biznes franczyzowy wiążemy się umową na dobrych kilka lat. Wybierać trzeba więc ostrożnie, tak aby uroda wybranego biznesu nie przesłoniła jego charakteru.

Nieopłacalne nie tuczy
Dlaczego aparat cyfrowy i komórka wciąż nie są w pełni zintegrowanym urządzeniem, dlaczego nie latamy do USA w cztery godzinny, a firmy handlowe nie budują wyłącznie sieci franczyzowych? Przecież to technologiczne i technicznie możliwe. Ale nieopłacalne.

Info-shorty

Łyżeczka wraca do McDonald’sa
McDonald’s odświeża wizerunek marki: w porannych godzinach serwuje śniadania, unowocześnia wygląd wnętrz i przygotowuje dodatkowy moduł kawiarniany. Uwaga – pojawią się w nim kelnerzy! Koncern znów sprzedaje licencje na restauracje.

Ranking pomysłów na firmę
Firma konsultingowa PROFIT system, specjalizująca się w doradztwie franczyzowym, już po raz czwarty prezentuje raport o rynku franchisingu w Polsce. Z raportu wynika, że w 2005 roku nastąpił największy wzrost rynku od początku jego istnienia – przybyło 64 nowych sieci franczyzowych i pięć nowych systemów agencyjnych. Na podstawie raportu PROFIT system wspólnie z miesięcznikiem „Forbes” ranking najdynamiczniejszych systemów franczyzowych i agencyjnych.

Niemieckie wino i chleb
Niemiecka sieć sklepów spożywczych Arko wchodzi do Polski. Pierwszy sklep powstanie w październiku w Krakowie.

Albert pachnie chlebem
Ahold Polska rozwija franczyzową sieć supermarketów Albert. Konkurencyjne ceny zakupu towarów mają zachęcić niezależnych właścicieli sklepów do inwestycji w Alberta.

Piękno w cenie botoksu
W telewizji Polsat emitowany jest program „Chcę być piękna”. Do udziału w programie zgłosiło się aż 100 tysięcy Polek, które chciałyby poprawić swój wygląd. Czyżby nadszedł czas na inwestowanie w kliniki medycyny estetycznej?

Czwarty do bankowego brydża
Polbank, polska filia jednego z dwóch największych banków w Grecji, przygotował ofertę agencyjną. Po Dominet Banku, BPH i Multibanku to czwarty bank, który w ten sposób poszerza swoją sieć dystrybucji.

Licencjobiorca do prania
Francuska sieć pralni 5 a Sec podjęła decyzję o powrocie do rozwoju sieci poprzez franczyzę. Skłoniły ją do tego obniżki czynszów w centrach handlowych.

Włosi chcą do Polski
Włoscy producenci odzieży koniecznie chcą zaistnieć na rynku polskim.

Zarobić na rehabilitacji
Z każdym rokiem przybywa osób niepełnosprawnych. Dlatego sklep ze sprzętem rehabilitacyjnym może okazać się dobrym pomysłem na biznes.

Sklepy w jeans zaPAKOwane
Firma Pako Jeans chce rozbudować sieć handlową. Oprócz sklepów własnych otwiera stoiska partnerskie.

Mnożą się wielbiciele biustonoszy
Na rynku pojawia się coraz więcej sklepów z bielizną. Także tych zrzeszonych w sieć: ostatnia nowa marka to La Vantil.

Sfinks połknął jadło
Sfinks Polska przejął sieć restauracji Chłopskie Jadło. Jednak to nie lokale były najważniejszym celem transakcji. Spółka zapłaciła 27 milionów złotych przede wszystkim za markę.

Jest sprawa

Zachować angielską twarz
British School naprawia błędy swojego franczyzobiorcy po to, by utrzymać pozytywny wizerunek całej sieci.

Raport specjalny

Co się bardziej opłaca: salon czy komis? Crash-test dla dealerów i komisów samochodowych
Sprzedaż nowych aut w Polsce nieustannie spada. Komisy samochodowe pękają w szwach, bo skończył się też popyt na modele używane. Mimo to, wielu przedsiębiorców decyduje się na motobiznes. Jak twierdzą, inwestują w przyszłość.

Moja firma

Czarne koty wyszły z mody
Dawne stawianie kabały zostało wyparte z rynku magii przez na wskroś współczesne usługi doradztwa życiowego. Ale jedno się nie zmieniło: usługi wróżek nadal mogą równie dobrze pomóc, co i zaszkodzić.

Wróżka z kasą (fiskalną)
Nie tylko z kart wynika, że rynek wróżbiarstwa w Polsce się rozwija. Popyt na usługi rośnie. Na rynku działają nie tylko prywatne gabinety, ale też szkoły dla wróżek, sklepy z magicznymi przyborami, a także specjalistyczne pisma.

Inwestycja w cudzą urodę
„Otwieram salon kosmetyczny” – od podjęcia takiej decyzji do obsłużenia pierwszego klienta mija najczęściej pół roku. Na początku przedsiębiorca musi odpowiedzieć sobie na pytanie jak duży salon chce otworzyć, jak szeroki zakres usług świadczyć i... czy go na to stać. Niestety, inwestycja w salon kosmetyczny nie jest mała.

Nisza pachnie zyskiem
Wibo i Dr Irena Eris działają w różnych segmentach rynku kosmetyków. Pierwsza firma produkuje kosmetyki na każdą kieszeń, druga produkty luksusowe. Ale jest coś, co obie firmy łączy: znalazły nisze na rynku i bardzo dobrze się w nich zadomowiły.

Klienci i ryby mają głos
Dziś sklepy wędkarskie zakładają tylko leszcze. Szansę na zarobek mają wyłącznie punkty z kilkunastoletnią tradycją, w dodatku w dobrych lokalizacjach.

Kapitalizm stworzyli cinkciarze?
Profesje wykreowane przez komunizm takie jak baba z cielęciną, konik, cinkciarz miały odejść razem z nim do historii. Jednak wcale tak się nie stało. Głęboko okopane w niszach – tak jak cinkciarze w hotelach – bronią się przed wyginięciem.

Tusz z drugiej ręki
Polacy nauczyli się tankować zużyte tonery. Na rynku konkurują ze sobą Cartridge World, euroink.pl i S-Printer.

Złotówki mięsożerców
Statystyczny Polak zjada prawie 72 kg mięsa rocznie. Warto więc pomyśleć o otwarciu sklepu mięsnego. Klientów nie zabraknie, a w kasie pod koniec miesiąca powinno zostać kilka tysięcy złotych.

Abonament na prawnika
Chcąc otworzyć własną kancelarię doradztwo prawnego nie musisz być prawnikiem. Wystarczy, że zatrudnisz aplikanta, a sam przejdziesz cykl rozbudowanych szkoleń organizowanych przez franczyzodawcę.

Moja własna firma, czyli jak zostanę milionerem
Według książki „Jak zarobić duże pieniądze w swojej firmie” Jeffreya J. Foxa, każda firma istnieje po to, aby rozwiązywać problemy klientów i poprawiać ich samopoczucie. Jeśli uwierzysz autorowi, to być może zostaniesz właścicielem świetnie prosperującego biznesu.

Przezorny dobrze ubezpieczony
Małe i średnie firmy często nie są w stanie ocenić, jakie ubezpieczenia są im naprawdę potrzebne. Kupują polisy, które są zbędne a nie zabezpieczają się przed realnym zagrożeniem. Tymczasem przestrzegając kilku reguł można ubezpieczyć się taniej i zarazem efektywniej.

Dobre rady

Zabezpiecz interesy przedwstępnie
Franczyzobiorca nie powinien być zdziwiony, gdy przed podpisaniem umowy franczyzodawca zaproponuje mu wcześniej inny dokument. W zależności od zaawansowania rozmów będzie to list intencyjny albo umowa przedwstępna.

Dotacje unijne w sieci
„Polska będzie korzystać ze wsparcia finansowego UE jeszcze przynajmniej przez 20 lat” – o tym, jak zarobić na pozyskiwaniu dotacji unijnych rozmawiała z użytkownikami portalu franchising.pl Katarzyna Gniazdek, prezes sieci DGE Bruxelles Polska.

Katalog franczyz i systemów partnerskich

Wybierz coś dla siebie
Franchising, partnerstwo lub agencja to sposób na własny biznes. A własny biznes to najlepsza droga do satysfakcjonujących zarobków. Prezentujemy ponad 150 pomysłów na biznes.

Ponadto

Informacje o firmach
Cotto, Vabbi, Grupa Lotos, Ravel, Grupa Muszkieterów, Hard Rock Cafe, Bonsai, House, Frederick Moreno, Holmes Place, Deep, Bank BPH, Maxi Moda, Gymnasion, Zielony Market, Mail Boxes Etc., Almi Decor, Derri.

Magazyn Franchising Info możesz zamówić przez internet w księgarni (pojedyncze egzemplarze, prenumerata, numery archiwalne). Aktualne wydanie magazynu jest także dostępne w sprzedaży detalicznej w sieci salonów prasowych EMPiK, Inmedio / Relay, Kolporter, Ruch oraz FranPress.


Zasady i warunki zakupów

Prenumerata roczna - 12 numerów w promocyjnej cenie

Prenumerata obejmuje 12 kolejnych numerów miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i jest sprzedawana w promocyjnej cenie 59 zł. Zamawiający wybiera wydanie, od którego rozpocznie się okres prenumeraty. W pierwszej przesyłce wysyłamy miesięczniki, które ukazały się dotychczas. Kolejne numery będą nadawane w pierwszym dniu sprzedaży bezpośrednio z drukarni.

Koszt dostawy

Dostawa na terenie Polski jest bezpłatna, dotyczy to wszystkich produktów dostępnych na Franchising.pl. Koszt dostawy poza Polskę:

  • Europa (w tym Rosja, Turcja i Izrael) - 25 zł (w przypadku prenumeraty 300 zł);
  • Ameryka Północna i Afryka - 30 zł (w przypadku prenumeraty 360 zł);
  • Ameryka Południowa i Azja - 36 zł (w przypadku prenumeraty 432 zł);
  • Australia i Oceania - 50 zł (w przypadku prenumeraty 600 zł).

Warunki dostawy

Zamówienia wysyłamy w ciągu 2 dni roboczych po potwierdzeniu otrzymania zapłaty lub potwierdzeniu zamówienia pobraniowego. Zamówienia wysyłamy za pośrednictwem Poczty Polskiej. Czas dostawy zamówienia na terenie Polski to zazwyczaj od 1 do 5 dni roboczych. Czas dostawy kurierem Inpost to zazwyczaj 1-2 dni robocze. Przesyłki zagraniczne nadajemy wyłącznie Pocztą Polską. Czas dostawy zamówienia za granicę to zazwyczaj od 7 do 14 dni roboczych. 

Formy płatności

Lista dostępnych form płatności:

  • BLIK
  • Google Pay, Apple Pay, Masterpass,
  • karta: Visa, Mastercard, Maestro: (debetowa lub kredytowa),
  • bankowość internetowa: Alior Bank, Bank Nowy, BNP Paribas, BOŚ, Banki Spółdzielcze, CitiHandlowy, Crédit Agricole, Getin, ING, iPKO, Inteligo, mBank, Millennium, Nest Bank, Pekao, Plus Bank, Santander,
  • tradycyjny przelew bankowy: (potwierdzenie wpłaty otrzymujemy wraz z wyciągiem bankowym za dzień poprzedni),
  • pobranie: zapłata kurierowi Inpost przy odbiorze za dopłatą 9,50 zł.

Płatności BLIK i przez system bankowości internetowej realizowane są przez PayU S.A.

Proforma

Jeżeli potrzebują Państwo proformy do dokonania płatności przelewem prosimy o zamieszczenie informacji w uwagach podczas składania zamówienia. Proformę prześlemy na wskazany adres mailowy.

Zwroty i reklamacje

Prasa nie podlega zwrotom, w przypadku pozostałych artykułów nabywca może je zwrócić 14 dni od otrzymania przesyłki. Prosimy o odesłanie zwracanych artykułów na adres firmy podany poniżej. Pytania i reklamacje prosimy kierować na adres zakupy@franchising.pl lub telefonicznie na numer +48 22 560 80 22.

Dane firmy

PROFIT system Sp. z o.o.
ul. Brązownicza 16
01-929 Warszawa
NIP 5222550821, REGON 016299073, KRS:183748