08.05.2006

Marka albo indywidualizm

- rozmowa z Jakubem Dębowskim z polskiego oddziału EXE CZ.

Jacy są polscy klienci sklepów jeansowych?
Dotychczasowe doświadczenia pozwalają nam ocenić polski rynek jako rynek zachowawczy i z wieloma przyzwyczajeniami. Upodobania polskiego klienta są wypadkową zachowań i mody, jaką promują marki wiodące na naszym rynku. Czyli potencjalny Kowalski widzi modę w już wcześniej zaplanowany przez firmy sposób. I nie zawsze jest on spójny w stu procentach z trendami Europy.

Czyli modny ubiór według Polaków to...?
Polski klient jest wychowany na standardach marek wiodących w sektorze odzieży jeansowej. Tyle, że aktualna oferta, jaką proponuje się klientom jest coraz bardziej odważna. Częściej też marki inne niż jeansowe wprowadzają do asortymentu jeans. Zróżnicowanie i jakość oferty obecnej na rynku jest zatem w różnym stopniu zaawansowania technologicznego, a to z kolei ma przełożenia na wzornictwo. My chcemy, by klient znalazł w naszych sklepach modele do tej pory nie spotykane na rodzimym rynku. Staramy się stworzyć inkubatory indywidualizmu w jeansie.

Czy lato sprzyja sprzedaży jeansów? A może raczej ma ona charakter sezonowy?
Uznaje się, że sezon na jeans trwa od przełomu sierpnia i września, aż do kwietnia. W okresie letnim proponuje się cieńsze materiały, szeroką ofertę szortów jeansowych oraz wszystkie wyroby z segmentu odzieży letniej.

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0