Semax inwestuje za granicą

Środa
24.05.2006
Semax otworzył salony odzieżowe marek Deep i Hot Oil w Moskwie. Firma przeznaczy w tym roku 2 mln złotych na zagraniczne inwestycje.
 

Dla marki Deep to drugi sklep w stolicy Rosji. Salon Hot Oila jest natomiast pierwszym zagranicznym punktem handlowym marki działającym na zasadzie umowy franczyzowej.
- Jest tu dużo bogatych ludzi. Bardzo szybko kształtuje się też klasa średnia- ocenia potencjał moskiewskiego rynku Jacek Czarnowski, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w firmie Semax.
W Rosji prognozowany jest najszybszy w Europie przyrost powierzchni handlowych (źródło: Cushman & Wakefield). To oznacza, że wciąż rośnie popyt na dobra konsumpcyjne, w tym także na odzież.

Firma zapowiada otwarcie kolejnych salonów swoich marek. I tak Deep w sierpniu pojawi się w Ałma Acie w Kazachstanie, a we wrześniu otworzy swój pierwszy punkt w Czechach, w Pradze. Hot Oil rozpoczął swoją tegoroczną ekspansję właśnie w stolicy Czech. W najbliższych dniach salon HO powstanie w Czeskich Budziejowicach.

W przyszłości Deep i Hot Oil będą rozwijały się za granicą częściej wspomagając się franczyzą, niż otwieraniem sklepów własnych. Dotyczy to w szczególności ekspansji na kraje Unii Europejskiej, gdzie istnieje wysoka świadomość na temat franczyzy. Jacek Czarnowski docenia znaczenie tej metody ekspansji:
- Franczyza pozwala szybko i niewielkim kosztem rozwinąć sieć sprzedaży. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby zacząć wykorzystywać tą formę ekspansji także poza granicami kraju. U naszych wschodnich sąsiadów będziemy jednak stosować różne mutacje działań partnerskich. Nie będzie to klasyczna franczyza, lecz koncepcja bardzo do niej zbliżona - informuje.

Deep jest marką odzieży typu casual. Jej grupę docelową stanowią osoby aktywne w wieku od 20 do 29 roku życia. Deep istnieje na rynku od 1992 roku i obecnie jest najlepiej sprzedającą się marką poznańskiej firmy Semax. W tej chwili sieć sprzedaży liczy 7 salonów firmowych i 42 sklepy franczyzowe. W planach na bieżący rok jest otworzenie jeszcze 3 sklepów firmowych i około 20 franczyzowych.

Hot Oil na rynku pojawił się w 2002 r. Jest marką adresowaną do dzieci w wieku od 5 do 11 lat. Sieć w tym roku powiększy się niemal dwukrotnie. Właściciele otworzą 2 salony firmowe i 19 franczyzowych. W tej chwili do Hot Oila należą 3 sklepy firmowe i 11 partnerskich.


POPULARNE NA FORUM

Sklep z bielizną w dużej galerii - opłaca się?

Z tego co widzę to żona bieliznę zamawia w sieci, głównie tutaj https://ekskluzywna.pl/ Moim zdaniem coraz więcej biznesów będzie przenosić się do internetu, bo jest...

14 wypowiedzi
ostatnia 19.07.2018
Zarobić na stylu

I like your post. It really useful with me. Thanks for sharing these useful information! - spotify web player

40 wypowiedzi
ostatnia 18.07.2018
Odzież męska - jeansy

This really interesting post. Thanks for sharing! - hotmail login

18 wypowiedzi
ostatnia 18.07.2018
Odzież męska - jeansy

Ja mam 2-3 wytypowane modele, konkretny rozmiar i po prostu poluję na okazje online (szukając po nazwie + rabat, promocja, zniżka itp.)

18 wypowiedzi
ostatnia 16.07.2018
Bershka w franczyzie

I want to encourage that you continue your great writing, have a nice day! Wifi hacking apk

2 wypowiedzi
ostatnia 14.07.2018
Hurtownik - opinie

ja mogę polecić hurtownię odzieży Beta Plus: https://www.hurt-odziez.pl/kontakt. Tanio, sprawna obsługa i szybka dostawa.

12 wypowiedzi
ostatnia 13.07.2018
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??

Oczywiście że warto, ale należy pamiętać że kluczem do sukcesu jest dobra hurtownia odzieży, która musi mieć towar dobrej jakości w modnych fasonach i dobrych cenach...

69 wypowiedzi
ostatnia 13.07.2018
Jak założyć sklep z odzieżą

Do otwarcia sklepu internetowe z odzieżą niezbędne jest kilka elementów. 1. Dobra platforma sprzedażowa okraszona atrakcyjną grafiką 2. Dobra hurtownia odzieży...

21 wypowiedzi
ostatnia 13.07.2018