24.05.2006

Semax inwestuje za granicą

Semax otworzył salony odzieżowe marek Deep i Hot Oil w Moskwie. Firma przeznaczy w tym roku 2 mln złotych na zagraniczne inwestycje.

Dla marki Deep to drugi sklep w stolicy Rosji. Salon Hot Oila jest natomiast pierwszym zagranicznym punktem handlowym marki działającym na zasadzie umowy franczyzowej.
- Jest tu dużo bogatych ludzi. Bardzo szybko kształtuje się też klasa średnia- ocenia potencjał moskiewskiego rynku Jacek Czarnowski, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w firmie Semax.
W Rosji prognozowany jest najszybszy w Europie przyrost powierzchni handlowych (źródło: Cushman & Wakefield). To oznacza, że wciąż rośnie popyt na dobra konsumpcyjne, w tym także na odzież.

Firma zapowiada otwarcie kolejnych salonów swoich marek. I tak Deep w sierpniu pojawi się w Ałma Acie w Kazachstanie, a we wrześniu otworzy swój pierwszy punkt w Czechach, w Pradze. Hot Oil rozpoczął swoją tegoroczną ekspansję właśnie w stolicy Czech. W najbliższych dniach salon HO powstanie w Czeskich Budziejowicach.

W przyszłości Deep i Hot Oil będą rozwijały się za granicą częściej wspomagając się franczyzą, niż otwieraniem sklepów własnych. Dotyczy to w szczególności ekspansji na kraje Unii Europejskiej, gdzie istnieje wysoka świadomość na temat franczyzy. Jacek Czarnowski docenia znaczenie tej metody ekspansji:
- Franczyza pozwala szybko i niewielkim kosztem rozwinąć sieć sprzedaży. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby zacząć wykorzystywać tą formę ekspansji także poza granicami kraju. U naszych wschodnich sąsiadów będziemy jednak stosować różne mutacje działań partnerskich. Nie będzie to klasyczna franczyza, lecz koncepcja bardzo do niej zbliżona - informuje.

Deep jest marką odzieży typu casual. Jej grupę docelową stanowią osoby aktywne w wieku od 20 do 29 roku życia. Deep istnieje na rynku od 1992 roku i obecnie jest najlepiej sprzedającą się marką poznańskiej firmy Semax. W tej chwili sieć sprzedaży liczy 7 salonów firmowych i 42 sklepy franczyzowe. W planach na bieżący rok jest otworzenie jeszcze 3 sklepów firmowych i około 20 franczyzowych.

Hot Oil na rynku pojawił się w 2002 r. Jest marką adresowaną do dzieci w wieku od 5 do 11 lat. Sieć w tym roku powiększy się niemal dwukrotnie. Właściciele otworzą 2 salony firmowe i 19 franczyzowych. W tej chwili do Hot Oila należą 3 sklepy firmowe i 11 partnerskich.