30.05.2006

Gino Rossi rusza na parkiet

29 maja Komisja Papierów Wartościowych i Giełd zatwierdziła prospekt emisyjny producenta obuwia - spółki Gino Rossi. Środki pozyskane ze sprzedaży akcji firma przeznaczy na dalszy rozwój sieci salonów firmowych w kraju i za granicą.

Pierwsza publiczna oferta obejmuje 3 mln akcji. Gino Rossi chce pozyskać z ich sprzedaży około 30 mln złotych. Uzyskany kapitał w 85 proc. przeznaczony będzie na rozwój sieci salonów firmowych, zarówno w Polsce, jak i za granicą. W latach 2006-2008 powstaną przynajmniej 24 salony firmowe w Polsce i 20 za granicą, głównie w Niemczech. Pozostałe środki przeznaczone zostaną na budowę centrum logistyczno-magazynowego w Słupsku, modernizację części maszyn obuwniczych oraz wdrożenie systemu informatycznego wspierającego zarządzanie grupą kapitałową.

Gino Rossi jest dystrybutorem i producentem markowego obuwia. Spółka posiada największą w Polsce sieć sprzedaży obuwia z wyższej i średniej półki, obejmującą 87 salonów firmowych, w tym 16 za granicą. W 2005 roku przychody grupy kapitałowej Gino Rossi sięgnęły blisko 95 mln zł, przy niemal 2 mln zł zysku netto.

Spółka prognozuje na 2006 rok trzykrotny wzrost zysku netto - do blisko 6,5 mln zł oraz przychody przekraczające 112 mln zł.