02.06.2006

Odzieżowa Sela wchodzi do Polski

15 lipca do sieci odzieżowych obecnych na polskim rynku dołączy firma Sela. Międzynarodowa sieć sklepów otworzy pierwszą placówkę w stołecznym Centrum Handlowym Reduta.

Sieć Sela obejmuje ponad 500 placówek w 11 krajach m.in. w Chinach, Białorusi, na Łotwie, a przede wszystkim w Rosji, gdzie działa największy do tej pory sklep o powierzchni 1000 m2.

Producent i dystrybutor odzieży otworzył swoje pierwsze biuro w 1991 roku w Sankt Petersburgu, w tym samym okresie rozpoczął prace przy budowie sieci własnych placówek sprzedaży. W 1997 roku w Petersburgu uruchomiono pierwszy sklep działający we franczyzie. Obecnie większość punktów sieci Sela uruchamiana jest przez biorców licencji.

Sklepy sieci lokalizowane są w miastach powyżej 300 tys. osób, najlepiej na terenie centrów handlowych lub przy ulicach o dużym natężeniu ruchu pieszych. Powierzchnia placówki nie może być mniejsza niż 250 m2. Koszt inwestycji w sklep waha się od 20 do 120 USD/m2, wydatki, jakie trzeba ponieść wyposażając sklep wynoszą średnio 200 USD/ m2, zatowarowanie kosztuje ok. 400 USD/m2. W zależności od lokalizacji, amortyzacja kosztów następuje w okresie od 6 miesięcy do 2 lat.

Sela produkuje rocznie ponad 1500 modeli odzieży damskiej, męskiej i dziecięcej, z czego największą część stanowią ubrania kolekcji wiosenno-letniej. Bieżąca oferta nawiązuje do przeróżnych motywów: od lat dwudziestych (stylu retro) do zwariowanych lat osiemdziesiątych; zauważalne są tu pewne tendencje: safari, elementy etniczne, militarne i wojskowe, jak również hippisowskie, emanujące lekkością i zwiewnością. Uzupełnieniem oferty są różnego rodzaju akcesoria i dodatki, dostępne w szerokim asortymencie.