16.06.2006

Grand Cru w katalogu franczyz i systemów partnerskich

W katalogu franczyz i systemów partnerskich prezentujemy Grand Cru. Jest to sieć sklepów winiarskich importująca wina od producentów i europejskich pośredników.

Firma powstała prawie pięć lat temu. Zajmuje się dystrybucją starannie dobranych i wyselekcjonowanych przez własnych specjalistów win. Jak mówią przedstawiciele sieci – każde wino zanim trafi do punktu sprzedaży jest przez nas próbowane i oceniane pod względem jakości i przydatności handlowej. Ostatnio zostały otwarte 3 nowe sklepy Grand Cru w Gdyni, Aninie i Gdańsku. Na każdym z otwarć dla klientów przygotowano degustację różnych gatunków win.

Grand Cru posiada obecnie 4 sklepy własne i 6 franczyzowych. W ofercie punktów sprzedaży znajdują się również oliwy, octy itp. specjały. Firma poszukuje franczyzobiorców na terenie całej Polski, a w szczególności w miastach wojewódzkich. Do końca roku Grand Cru planuje otworzyć 3-5 sklepów, a w przyszłości 30-50. Za przystąpienie do sieci biorca licencji nie ponosi opłaty wstępnej. Franczyzodawca utrzymuje się z marży osiąganej ze sprzedaży.

Kwota inwestycji zależy od stanu lokalu posiadanego przez potencjalnego biorcę. Jest to ok. 25-35 tys. zł. Z czego na wyposażenie lokalu potrzebna jest kwota 10-15 tys. zł. Reszta kosztów ponoszonych przez franczyzobiorcę przeznaczona jest na adaptację lokalu. Koszty zatowarowania kształtują się w granicach 20-23 tys. zł, z czego na 10 tys. udzielana jest przez dawcę pożyczka, spłacana w ratach po 1 tys. zł od 6 do 17 miesiąca działalności.

Szacowany wg przedstawicieli firmy czas zwrotu inwestycji to 1 rok. W przypadku bardzo dobrze prosperujących sklepów może on nastąpić nawet po 3 miesiącach działalności. Lokal jakim musi dysponować franczyzobiorca, aby podjąć współpracę musi mieć minimum 25-50 m2. Firma oferuje również pomoc w znalezieniu pomieszczenia. Najbardziej dogodne dla franczyzobiorcy miejsce otwarcia punktu, to osiedle mieszkalne lub dość ruchliwe miejsce. Grand Cru unika drogich ze względu na czynsz lokalizacji tj. galerii handlowych.

Franczyzodawca w ramach pakietu franczyzowego przeprowadza dla swoich współpracowników szkolenie ze znajomości win i winiarstwa, z zasad sprzedaży i standardów obsługi oraz zasad pozyskiwania i utrzymywania klientów. Oferuje franczyzobiorcy również doradztwo w zakresie prowadzenia sprzedaży i zarządzania firmą oraz marketing i materiały reklamowe.

(agaka)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0

Agnieszka Kamińska

dziennikarz
Napisz do autora