McDonald’s myśli lepiej niż inni o zdrowej żywności

Czwartek
29.06.2006
Według raportu JP Morgan, większość z 25 czołowych producentów, detalistów i usługodawców dostarcza bardzo skąpych informacji na temat zdrowia i wpływu jakie ich produkty mają na zdrowie. Wśród firm, które wypadły najlepiej znalazł się m.in. McDonald’s.
 

Trzej naukowcy z City University w Londynie przedstawili raport z którego wynika, że potentaci przemysłu spożywczego zdają się nie słyszeć publicznych kampanii dotyczących epidemii otyłości, nadmiaru cukru, soli i tłuszczy, nie rozumieją, że przekłada się to wprost na rezultaty działalności i nadal lekceważą sobie kwestie zdrowia. Tymczasem według raportu JP Morgan, 18 z 24 najszybciej rosnących grup produktów spożywczych należy do kategorii: zdrowa żywność. Przynoszą też one większą marżę.

Według raportu, większość z 25 czołowych producentów, detalistów i usługodawców w branży dostarczają w swoich sprawozdaniach rocznych i za pośrednictwem innych kanałów komunikacji bardzo skąpych informacji. Najlepiej wypadły Unilever, Danone, Cadbury Schweppes, Kraft i McDonald's.

Większość badanych firm stworzyła rodzaj korporacyjnego oświadczenia publicznego o swoich produktach i firmie, ale tylko 11 z nich wspomina w nim kwestie zdrowia. Firmy wypadły także bardzo słabo pod względem jakości informacji umieszczanej na opakowaniach produktów czy tak podstawowej, jak wiadomości o zaangażowaniu partnerów społecznych.

Unia Europejska zaproponowała natomiast nowe ustawodawstwo dotyczące oświadczeń o produktach spożywczych. Celem jest wyeliminowania przypadków wprowadzających w błąd lub żerujących na naiwności klientów sloganów w rodzaju "obniża ryzyko chorób serca". Firmy będą musiały przedstawiać naukowe dowody swoich rewelacji i uzyskać zgodę od urzędów kontrolujących rynek przed wprowadzeniem takiego produktu do sprzedaży.

Źródło: CEO


PROFIT system