06.07.2006

Nowa funkcja biur podróży

Polacy preferują zakup wyjazdów wakacyjnych w wyspecjalizowanych punktach sprzedaży usług turystycznych (zadeklarowało tak aż 67% ankietowanych) i coraz częściej postrzegają pracowników biur podróży jako osobistych doradców turystycznych.

Jak wskazują wyniki badań OBOP przeprowadzonych na zlecenie polskich biur podróży Lufthansa City Center Grupa Polska jedynie 11% Polaków nie ma problemu z wybraniem wakacyjnej oferty. Liczymy na to, że pracownicy biura podróży doradzą nam który hotel wybrać, gdzie wyjechać, żeby najlepiej wypocząć z małym dzieckiem, a gdzie by prowadzić życie nocne czy popływać na desce surfingowej. Dodatkowo zmieniają się same biura podróży, które swoim wystrojem i panującą w nich atmosferą powinny wprowadzać klientów w wakacyjny nastrój.

Pracownicy biura podróży - konsultanci a nie sprzedawcy

W związku z nową rolą pracowników biura podróży, w szczególności tych odpowiedzialnych za bezpośrednią sprzedaż oferty turystycznej, klienci oczekują od nich dokładnej znajomości miejscowości wypoczynkowych, wykraczającej poza opisy w katalogach touroperatorów.
- Decydując się na zakup wycieczki klienci coraz częściej zadają bardzo szczegółowe pytania odnoście wyglądu pokoi, pobliskiej plaży, różnorodności menu czy atrakcji turystycznych. W związku z tym wysyłamy naszych pracowników zajmujących się bezpośrednią obsługą klienta na wyjazdy studyjne, podczas których mogą osobiście poznać różne hotele, ich położenie, skosztować lokalnej kuchni, a także zwiedzić najważniejsze miejsca w okolicy - mówi Bogdan Wieczorek z Lufthansa City Center Grupa Polska.

Wyjazdy szyte na miarę

Coraz częściej Polacy korzystają również z pomocy pracowników biura podróży przy aranżowaniu tzw. wyjazdów szytych na miarę.
- Często przychodzą do nas osoby, które chciałyby spędzić swój urlop w nietypowy sposób na przykład wybierając się w podróż dokoła świata. Oczekują od nas kompleksowej obsługi, czyli wykupienia biletu lotniczego, rezerwacji w hotelach, ale przede wszystkim doradztwa. Traktując naszych pracowników jak konsultantów często proszą o zaproponowanie im 10 czy 15 najciekawszych miejsc, w których warto się zatrzymać. Oznacza to przygotowanie uszytej na miarę wycieczki wraz ze szczegółowym przedstawieniem atrakcji turystycznych - mówi Marian Szypuła z Lufthansa City Center Grupa Polska.