Czwartek
06.07.2006
Polacy preferują zakup wyjazdów wakacyjnych w wyspecjalizowanych punktach sprzedaży usług turystycznych (zadeklarowało tak aż 67% ankietowanych) i coraz częściej postrzegają pracowników biur podróży jako osobistych doradców turystycznych.
 

Jak wskazują wyniki badań OBOP przeprowadzonych na zlecenie polskich biur podróży Lufthansa City Center Grupa Polska jedynie 11% Polaków nie ma problemu z wybraniem wakacyjnej oferty. Liczymy na to, że pracownicy biura podróży doradzą nam który hotel wybrać, gdzie wyjechać, żeby najlepiej wypocząć z małym dzieckiem, a gdzie by prowadzić życie nocne czy popływać na desce surfingowej. Dodatkowo zmieniają się same biura podróży, które swoim wystrojem i panującą w nich atmosferą powinny wprowadzać klientów w wakacyjny nastrój.

Pracownicy biura podróży - konsultanci a nie sprzedawcy

W związku z nową rolą pracowników biura podróży, w szczególności tych odpowiedzialnych za bezpośrednią sprzedaż oferty turystycznej, klienci oczekują od nich dokładnej znajomości miejscowości wypoczynkowych, wykraczającej poza opisy w katalogach touroperatorów.
- Decydując się na zakup wycieczki klienci coraz częściej zadają bardzo szczegółowe pytania odnoście wyglądu pokoi, pobliskiej plaży, różnorodności menu czy atrakcji turystycznych. W związku z tym wysyłamy naszych pracowników zajmujących się bezpośrednią obsługą klienta na wyjazdy studyjne, podczas których mogą osobiście poznać różne hotele, ich położenie, skosztować lokalnej kuchni, a także zwiedzić najważniejsze miejsca w okolicy - mówi Bogdan Wieczorek z Lufthansa City Center Grupa Polska.

Wyjazdy szyte na miarę

Coraz częściej Polacy korzystają również z pomocy pracowników biura podróży przy aranżowaniu tzw. wyjazdów szytych na miarę.
- Często przychodzą do nas osoby, które chciałyby spędzić swój urlop w nietypowy sposób na przykład wybierając się w podróż dokoła świata. Oczekują od nas kompleksowej obsługi, czyli wykupienia biletu lotniczego, rezerwacji w hotelach, ale przede wszystkim doradztwa. Traktując naszych pracowników jak konsultantów często proszą o zaproponowanie im 10 czy 15 najciekawszych miejsc, w których warto się zatrzymać. Oznacza to przygotowanie uszytej na miarę wycieczki wraz ze szczegółowym przedstawieniem atrakcji turystycznych - mówi Marian Szypuła z Lufthansa City Center Grupa Polska.


Aneta Wieczorek-Hodyra
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Punkt przesyłek kurierskich

Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...

74 wypowiedzi
ostatnia 22.09.2023
Broker Kurierski

Do Koszałka Można coś więcej o ship center

6 wypowiedzi
ostatnia 21.11.2022
Interes pompowany helem

Warto zajrzeć do KRS i posprawdzać z jakimi spółkami jest ten Pan powiązany - KPCG SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ...

3 wypowiedzi
ostatnia 29.04.2022
Myjnia samochodowa z dojazdem do klienta?

Znajomi z Myjnia samochodowa Warszawa przyjeżdżają do mnie za małą dopłatą. Myślę, że jeśli zapytasz to i przyjadą do cb

73 wypowiedzi
ostatnia 30.03.2022
Punkt przesyłek kurierskich

Ja tam jestem w miare zadowolona z franczyzy Pakersów. Są szkolenia, materiały marketingowe. Na początku jak jeszcze tego potrzebowałam zawsze mogłam zadzwonić na...

74 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022
Punkt przesyłek kurierskich

To ja dodam coś od siebie. Nigdy się nie dorobicie i nie zarobicie otwierając taki biznes z pośrednikiem.

74 wypowiedzi
ostatnia 04.01.2022
Punkt przesyłek kurierskich

O kurczę, dobrze, że mówicie jak jest. Ja w sumie też się zastanawiałam, ale finalnie wybrałam Pakersów i wszystko śmiga jak narazie. Udało mi się szybko to...

74 wypowiedzi
ostatnia 13.12.2021
Punkt przesyłek kurierskich

O kurczę, dobrze, że mówicie jak jest. Ja w sumie też się zastanawiałam, ale finalnie wybrałam Pakersów i wszystko śmiga jak narazie. Udało mi się szybko to...

74 wypowiedzi
ostatnia 13.12.2021