17.07.2006

Statoil chce mieć 250 stacji

Andrzej Magryś, dyrektor działu operacyjnego i sprzedaży detalicznej firmy Statoil w rozmowie z magazynem Stacja Benzynowa informuje, że Statoil do końca 2006 roku planuje mieć 250 placówek, a w ciągu kilku lat ich liczba ma wzrosnąć do 500.

Statoil posiada obecnie 220 placówek, 185 własnych (w tym 12 pod logo 1-2-3), 11 franczyzowych i 28 partnerskich, przejętych od firmy Preem. W 2004 roku otwarta została pierwsza franczyzowa stacja sieci. Planowane było otwarcie ponad 100 placówek w ciągu 5 lat. W ciągu 2 lat udało się uruchomić tylko 13, jak twierdzi Andrzej Magryś, z powodu pojawienia się wielu ofert franczyzowych i trudnej do zaakceptowania przez potencjalnego biorcę oferty współpracy.

Jedna ze stacji benzynowych Statoil

Statoil posiada także stacje 1-2-3, działające w segmencie ekonomicznym. Wszystkie są placówkami własnymi. Oferty skierowane do różnych grup odbiorców są profilowane, klienci powinni wiedzieć, czego mogą się spodziewać wjeżdżając na stację Statoil, a czego gdy korzystają z usług 1-2-3.

Niewątpliwy wzrost konkurencji na rynku paliw firma Statoil przyjmuje z zadowoleniem. Jeśli chodzi o pozycję rynkową, na razie nie ma się czego obawiać. Jest to zbyt duża sieć, aby łatwo można ją było strącić z piedestału. Natomiast konkurencję w postaci innych sieciowych stacji oraz punktów będących własnością niezależnych właścicieli, próbujących łączyć się i zrzeszać w federacje, traktuje jako motor do działania i polepszania jakości swoich usług.

(agaka)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0

Agnieszka Kamińska

dziennikarz
Napisz do autora