Wtorek
01.08.2006
Twarz dostawcy z pizzą Papa John’s na plakietce przyklejonej do wizjera w drzwiach – to pomysł firmy na zdobycie nowych klientów.
 

Dzięki nietypowej akcji Papa John's dotarła z komunikatem reklamowym do większej grupy odbiorców, niż za pomocą tradycyjnych środków przekazu stosowanych w reklamie. Etykietka przyklejona na wizjerze drzwi umożliwiła firmie dotarcie również do tych potencjalnych klientów, którzy nie odbierają ulotek reklamowych, nie korzystają z serwisów oferowanych przez firmy gastronomiczne i rzadko odwiedzają bary oraz restauracje.

Jak zapewniają autorzy pomysłu (projekt plakietki wykonała peruwiańska agencja Saatchi & Saatchi Lima), jego efektywność okazała się spora, a wszystko za symboliczną – jak na rynek reklamowy – cenę. Budżet akcji zamknął się w kwocie 200 USD.


Aneta Wieczorek-Hodyra
dziennikarz