23.08.2006

Wirtualnie i w realu

Około 96 proc. klientów MultiBanku korzysta z usług banku poprzez Internet. Jednak w momentach przełomowych decyzji klienci preferują bezpośredni kontakt z doradcą. Między innymi dlatego bank powiększa sieć swoich placówek.

Jak zapewniają przedstawiciele MultiBanku, najlepsze efekty daje połączenie obydwu kanałów kontaktu z klientem: wirtualnego i bezpośredniego. Tłumaczą, że mimo wzrostu znaczenia bankowości internetowej, wciąż duże znaczenie dla klienta mają spotkania z doradcami. Dlatego, w ramach strategii rozwoju, instytucja zamierza powiększać sieć placówek bankowych.
- Oprócz istniejących 83 placówek (43 własnych punktów i 40 placówek partnerskich), powstanie 56 nowych oddziałów, w tym 30 Centrów Usług Finansowych powstających w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców i prowadzonych przez bank oraz 26 placówek partnerskich, lokowanych w miejscowościach od 20 do 100 tys. mieszkańców – mówi Weronika Jakubowska-Seneczko z Multibanku.

Przedsiębiorca, który zdecyduje się na współpracę z MultiBankiem musi uiścić opłatę wstępną w wysokości 35 tys. zł oraz zobowiązuje się do wpłacenia kaucji zabezpieczającej - 30 tys. zł. W zamian otrzyma od banku know-how i prawo do działania pod szyldem MultiBanku. Partner musi dodatkowo dysponować środkami finansowymi (około 60 tys. zł) na prowadzenie placówki w pierwszych miesiącach od uruchomienia. Partnerzy zarabiają na sprzedaży produktów i usług banku (procentowy udział w opłatach, prowizjach i marżach).