04.09.2006

Klienci kupują lody przez cały rok

- rozmowa ze Zbigniewem Grycanem, założycielem firmy
„Grycan – lody od pokoleń”.

Brzydka pogoda to mniejsze zyski dla producentów lodów i zimnych deserów. Lipiec sprzyjał biznesowi, sierpień niestety nie. Czy można skłonić klienta do zakupu zimnego deseru w chłodny dzień?
Oczywiście, że tak. Nasze lodziarnie mieszczą się przede wszystkim w centrach handlowych, a w pomieszczeniach zamkniętych klienci nie czują zimna i kupują lody bez względu na pogodę. W lato klienci najczęściej wybierają lody owocowe oraz sorbety, w chłodne dni chętniej tzw. cięższe smaki, np. czekoladowe. Poza sezonem letnim naturalnie odnotowujemy mniejszy obrót, ale nie na tyle, aby był to trudny okres dla firmy. Nasze produkty sprzedają się przez cały rok.

Czy asortyment firmy „Grycan – lody od pokoleń” różni się od produktów Zielonej Budki?
Po rozstaniu z Zieloną Budką, której byłem twórcą, i po kilkuletniej przerwie, otworzyłem firmę "Grycan – lody od pokoleń”. Nowa firma produkuje i sprzedaje lody z segmentu premium. Jest to grupa lodów o najwyższej jakości. Nie zajmujemy się produkcją lodów impulsowych z tzw. niższej półki, które były w ofercie Zielonej Buski. W ofercie mamy lody w 50 różnych smakach. Wszystkie produkowane wyłącznie z naturalnych składników. Poza tym produkujemy i sprzedajemy także desery lodowe, soki ze świeżych owoców i warzyw, rurki z kremem. Nasze lody można kupić nie tylko w naszych lodziarniach, ale również w supermarketach. Tam produkty dostępne są w półlitrowych i litrowych opakowaniach. Nie produkujemy lodów na patyku.

rozmawiała (asmoli)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0