20.09.2006

Eric Stipa w katalogu franczyz i systemów partnerskich

W katalogu franczyz i systemów partnerskich prezentujemy firmę Eric Stipa, właściciela międzynarodowej sieci salonów fryzjerskich.

Firma Eric Stipa powstała 20 lat temu we Francji. Posiada dziś sieć salonów fryzjerskich w Belgii, Francji, Monaco, Luksemburgu, Portugalii i Szwajcarii, a od 2002 roku ma swoje salony również w Polsce.

Firma Eric Stipa powstała 20 lat temu we Francji.

Obecnie w naszym kraju pod szyldem Eric Stipa działają trzy jednostki franczyzowe. Wszystkie mieszczą się w Krakowie. Firma poszukuje franczyzobiorców na terenie całej Polski. Najchętniej podejmie współpracę z działającymi już salonami fryzjerskimi, ale i z nowo otwieranymi również.

Opłata za przystąpienie do sieci wynosi 3000 Euro. Dodatkowo co miesiąc franczyzobiorca wnosi opłatę w wys. 500 Euro w przypadku ekipy pięcioosobowej, 700 Euro gdy zatrudnia od 6 do 9 fryzjerów, a gdy w salonie zatrudnionych jest powyżej 10 osób opłata wynosi 900 Euro. Nie ma stałych opłat na fundusz marketingowy, jednak franczyzobiorca musi obligatoryjnie zakupić 500 egzemplarzy gazetki sezonowej, dystrybuowanej przez franczyzodawcę, jak również karty klienta, ulotki promocyjne nowego salonu i wizytówki. Jest to koszt ok. 2 tys. zł.

Jak deklarują przedstawiciele sieci, aby rozpocząć współpracę z firmą Eric Stipa nie trzeba posiadać dużego zaplecza finansowego, pod warunkiem, że posiada się już działający salon fryzjerski. Koszty związane z dostosowaniem lokalu do wymogów sieci kształtują się w przedziale 10-100 tys. zł, w zależności od stanu technicznego lokalu, w którym wykonywane będą usługi fryzjerskie.

Wystrój wnętrza oprócz wymogów kolorystycznych jest sprawą indywidualną franczyzobiorcy. Zależy również od tego, jaką kwotą potencjalny biorca licencji dysponuje. Wymaga się od niego zakupienia biało-czarnych strojów dla fryzjerów, zestawu fotografii z kolekcji Eric Stipa oraz specjalnych szczotek i nożyczek, którymi pracuje się w salonach sieci w całej Europie. Dwa razy w roku odbywają się obowiązkowe szkolenia dla fryzjerów z zakresu nowych technik strzyżenia i pokazy nowych kolekcji w Paryżu.

Szacowany przez przedstawicieli okres zwrotu z inwestycji to 1,5-2 lata – w przypadku otwarcia nowego salonu, w przypadku przyłączenia do sieci już istniejącego – okres ten skraca się do pół roku.

(agaka)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0

Agnieszka Kamińska

dziennikarz
Napisz do autora