Eric Stipa w katalogu franczyz i systemów partnerskich

Firma Eric Stipa powstała 20 lat temu we Francji.
Środa
20.09.2006
W katalogu franczyz i systemów partnerskich prezentujemy firmę Eric Stipa, właściciela międzynarodowej sieci salonów fryzjerskich.
 

Firma Eric Stipa powstała 20 lat temu we Francji. Posiada dziś sieć salonów fryzjerskich w Belgii, Francji, Monaco, Luksemburgu, Portugalii i Szwajcarii, a od 2002 roku ma swoje salony również w Polsce.

Obecnie w naszym kraju pod szyldem Eric Stipa działają trzy jednostki franczyzowe. Wszystkie mieszczą się w Krakowie. Firma poszukuje franczyzobiorców na terenie całej Polski. Najchętniej podejmie współpracę z działającymi już salonami fryzjerskimi, ale i z nowo otwieranymi również.

Opłata za przystąpienie do sieci wynosi 3000 Euro. Dodatkowo co miesiąc franczyzobiorca wnosi opłatę w wys. 500 Euro w przypadku ekipy pięcioosobowej, 700 Euro gdy zatrudnia od 6 do 9 fryzjerów, a gdy w salonie zatrudnionych jest powyżej 10 osób opłata wynosi 900 Euro. Nie ma stałych opłat na fundusz marketingowy, jednak franczyzobiorca musi obligatoryjnie zakupić 500 egzemplarzy gazetki sezonowej, dystrybuowanej przez franczyzodawcę, jak również karty klienta, ulotki promocyjne nowego salonu i wizytówki. Jest to koszt ok. 2 tys. zł.

Jak deklarują przedstawiciele sieci, aby rozpocząć współpracę z firmą Eric Stipa nie trzeba posiadać dużego zaplecza finansowego, pod warunkiem, że posiada się już działający salon fryzjerski. Koszty związane z dostosowaniem lokalu do wymogów sieci kształtują się w przedziale 10-100 tys. zł, w zależności od stanu technicznego lokalu, w którym wykonywane będą usługi fryzjerskie.

Wystrój wnętrza oprócz wymogów kolorystycznych jest sprawą indywidualną franczyzobiorcy. Zależy również od tego, jaką kwotą potencjalny biorca licencji dysponuje. Wymaga się od niego zakupienia biało-czarnych strojów dla fryzjerów, zestawu fotografii z kolekcji Eric Stipa oraz specjalnych szczotek i nożyczek, którymi pracuje się w salonach sieci w całej Europie. Dwa razy w roku odbywają się obowiązkowe szkolenia dla fryzjerów z zakresu nowych technik strzyżenia i pokazy nowych kolekcji w Paryżu.

Szacowany przez przedstawicieli okres zwrotu z inwestycji to 1,5-2 lata – w przypadku otwarcia nowego salonu, w przypadku przyłączenia do sieci już istniejącego – okres ten skraca się do pół roku.

(agaka)


Agnieszka Turska

POPULARNE NA FORUM

Otwieramy park trampolin

Koszt inwestycji to około 1mln zł. "Na zwrot z inwestycji trzeba czekać około roku. Spodziewane przychody w tym biznesie zależą od lokalizacji, przestrzeni, liczby...

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza fitness

Witam, Czy ktoś Państwa miał okazję zostać franczyzobiorcą Studio Figura? Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad tą formą biznesu , ale nie wiem czy na pewno jest to...

1 wypowiedzi
ostatnia 15.12.2021
Zamiast etatu, własny salon urody

Biznes przyjemny i opłacalny, to super pomysł! Yasumi to znana marka więc klientki chetnie chodzą do ich babinetów...wiem bo mam trzy :)

8 wypowiedzi
ostatnia 03.08.2021
Opinie o współpracy z Yasumi

Posiadam trzy gabinety Yasumi obecnie i jestem zadowolona ze współpracy. Bardzo dużo pomagaja na początku przed otwarciem a po otwarciu również jest stała opieka. Mam...

4 wypowiedzi
ostatnia 03.08.2021
Gabinet kosmetyczny

Bardzo popularne są obecnie salony stylizacji paznokci. Niskie nakłady finansowe aby otworzyć Studio Paznokcia i łatwy dostęp do oferty szkoleniowej powoduje coraz...

33 wypowiedzi
ostatnia 15.02.2020
Trening z maszyną

Ja bym chciała z czegoś takiego skorzystać, ale ceny niestety powalają na kolana.

19 wypowiedzi
ostatnia 15.01.2020
Zamiast etatu, własny salon urody

Jeśli tylko czuje się ktoś na siłach do rozkręcania takiego biznesu i przede wszystkim, zna się na tym to jak najbardziej.

8 wypowiedzi
ostatnia 15.01.2020
Opinie o współpracy z Yasumi

Witam. Czy współpraca z yasumi się opłaca ? Zastanawiam się nad podjęciem współpracy. Proszę o odp.

4 wypowiedzi
ostatnia 02.01.2019