25.09.2006

Empik sprzedaje własne, kupuje franczyzowe

EM&F sprzedaje Galerię Centrum, poszerza za to portfel marek franczyzowych.

Grupa Empik Media & Fashion sprzedaje sieć 13 sklepów Galeria Centrum. Nowym właścicielem będzie firma Vistula & Wólczanka, która za 100 % udziałów zapłaciła 10 mln zł. Przejmując Galerię Centrum, Vistula & Wólczanka poręczy również spłatę wszystkich pożyczek, jakich EM&F udzielił Galerii Centrum. Łączna wartość zobowiązań (z odsetkami) wynosi 14,9 mln zł.

EM&F nie tylko sprzedaje, ale i kupuje. Podmiot zależny grupy - spółka Ultimate Fashion - zawarła umowę franczyzową ze szwajcarską ALDO Group International AG. Umowa gwarantuje wyłączną licencję do 31 styczna 2010 r. (z możliwością przedłużenia umowy na kolejne trzy pięcioletnie okresy) na otwieranie i prowadzenie sklepów pod marką Spring w Polsce.

Spring jest drugą marką z portfela ALDO Group (po marce Aldo) wprowadzaną na polski rynek przez Ultimate Fashion. Franczyzobiorca planuje otworzyć w najbliższych latach ok. 12 sklepów na terenie Polski. Na świecie, sieć sprzedaży liczy obecnie blisko 130 sklepów, m.in. w USA, Kanadzie, Izraelu, Arabii Saudyjskiej i Emiratach Arabskich. W ciągu najbliższych pięciu lat Spring zamierza otworzyć 50-100 sklepów w USA oraz 40-60 sklepów na świecie uruchamianych przez partnerów franczyzowych.

Ponadto, spółka Ultimate Fashion rozszerzyła dotychczasową umowę franczyzową na dystrybucję marki ALDO. Zgodnie z nowymi zapisami w umowie, spółka będzie miała wyłączność na otwieranie i zarządzanie sklepami marki obuwia i akcesoriów ALDO również na Ukrainie (do 2010 r. - ok. 10 sklepów tej marki). Obecnie sieć sklepów ALDO liczy ponad 900 punktów w 60 krajach na świecie, w tym 4 sklepy w Polsce zarządzane przez Grupę EM&F.(aw)