28.09.2006

Pierwsze Arko w Polsce

Niemiecka sieć Arko, handlująca wyrobami czekoladowymi, kawą, herbatą, pieczywem i alkoholami otworzyła pod koniec października pierwszy sklep w Polsce – w Galerii Krakowskiej w Krakowie.

Arko istnieje na rynku europejskim od ponad trzydziestu lat. Oprócz Niemiec swoim zasięgiem obejmuje Austrię oraz Czechy. Polska stanowi kolejny etap zagranicznej ekspansji firmy. Celem Arko są duże miasta powyżej 150 tys. mieszkańców. Na początek, w grę wchodzi Szczecin, Gdańsk, Warszawa, Poznań, Łódź, Wrocław i Kraków. Docelowa liczba placówek Arko w Polsce nie jest znana. Wszystko zależy od popularności biznesu w naszym kraju oraz potencjału rynku.

Ile kosztuje sklep?

Koszty inwestycji w sklep Arko wynoszą od 50 tys. euro do 150 tys. euro. Różnica zależy od tego czy przyszły właściciel przejmuje istniejący już sklep Arko, czy też otwiera zupełnie nową placówkę. Jeśli zaczyna biznes od zera wówczas musi pokryć cenę wyposażenia punktu Arko. Dotyczy to m.in. kosztów mebli, kas oraz klimatyzacji.

Co w zamian?

Przedstawiciele firmy wierzą w wysoką jakość oferowanych produktów, które mają z łatwością sprostać rodzimej konkurencji. Kawa, herbata, pieczywo, szeroki asortyment czekolady, trufle, praliny, a także wina oraz inne alkohole to produkty, które oferują sklepy Arko.

Produkty Arko dostarczane są do sklepów z Niemiec, bezpośrednio od producenta. Okres oczekiwania na realizację zamówienia trwa od jednego do dwóch tygodni.

W ramach pakietu franczyzobiorca otrzymuje od firmy bezpłatne szkolenia dotyczące obsługi kasy, pakowania prezentów i ich prezentacji oraz ustawienia towaru. Franczyzobiorca zobowiązany jest do comiesięcznego wpłacania na rzecz Arko 4,3 proc. wartości od obrotu.