04.10.2006

High and Mighty w katalogu franczyz i systemów partnerskich

W katalogu franczyz i systemów partnerskich prezentujemy markę High and Mighty, producenta ubrań dla mężczyzn o nietypowych rozmiarach – bardzo wysokich lub postawnych.

Nazwa firmy pochodzi od angielskich słów oznaczających wysoki wzrost bądź postawną budowę ciała, te cechy posiadają klienci High and Mighty. Firma istnieje na rynku od 1956 roku. Została założona przez Bernarda Levy’ego, który do dziś czynnie uczestniczy w życiu firmy.

High and Mighty niedawno weszło na polski rynek. W związku z tym poszukuje współpracowników, którzy chcieliby otworzyć sklep z odzieżą tej marki na zasadzie licencji franczyzowej w Polsce, ale także w Czechach, Rumunii, Bułgarii i krajach bałtyckich (Litwa, Łotwa, Estonia) oraz w Skandynawii. Obecnie do sieci należą 3 sklepy franczyzowe w Islandii, Irlandii i Belfaście. W ramach licencji High and Mighty współpracuje z grecką firmą, która prowadzi kolejne 4 placówki.

Wstępny koszt przystąpienia do sieci to 20 tys. GBP za zakup licencji, szkolenia i instrukcje. Jeśli franczyzobiorca zdecyduje się otworzyć kolejny sklep High and Mighty wnosi opłatę w wysokości 10 tys. GBP. Możliwe jest rozłożenie wstępnej płatności na 3 lata, żeby zmniejszyć ciężar, jaki stanowi ta inwestycja. Franczyzobiorca co miesiąc przekazuje na rzecz franczyzodawcy 5 proc. obrotu w ciągu pierwszego roku działalności. W kolejnych latach opłata ta wzrasta do 7,5 proc. Nie ma żadnych opłat na fundusz marketingowy.

Franczyzobiorca musi znaleźć odpowiedni lokal (franczyzodawca oferuje pomoc w znalezieniu odpowiedniej lokalizacji) do prowadzenia sklepu odzieżowego, a także dostosować go do standardów sieci. Zobowiązany jest również do zakupu pierwszej partii towaru. Lokale sieci mają zazwyczaj 100-150 m2.

W ciągu kolejnych 5 lat firma planuje skupić się na rozwoju sieci franczyzowej, będzie także rozwijać system zamówień internetowych i pocztowych. Sieć planuje otwarcia nowych sklepów w krajach, w których już posiada własne placówki - w Wielkiej Brytanii, Holandii, Belgii, Luksemburgu i Irlandii.
Szacowany przez przedstawicieli firmy okres zwrotu z inwestycji to 2-3 lata.

(agaka)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0

Agnieszka Kamińska

dziennikarz
Napisz do autora