High and Mighty w katalogu franczyz i systemów partnerskich

Środa
04.10.2006
W katalogu franczyz i systemów partnerskich prezentujemy markę High and Mighty, producenta ubrań dla mężczyzn o nietypowych rozmiarach – bardzo wysokich lub postawnych.
 

Nazwa firmy pochodzi od angielskich słów oznaczających wysoki wzrost bądź postawną budowę ciała, te cechy posiadają klienci High and Mighty. Firma istnieje na rynku od 1956 roku. Została założona przez Bernarda Levy’ego, który do dziś czynnie uczestniczy w życiu firmy.

High and Mighty niedawno weszło na polski rynek. W związku z tym poszukuje współpracowników, którzy chcieliby otworzyć sklep z odzieżą tej marki na zasadzie licencji franczyzowej w Polsce, ale także w Czechach, Rumunii, Bułgarii i krajach bałtyckich (Litwa, Łotwa, Estonia) oraz w Skandynawii. Obecnie do sieci należą 3 sklepy franczyzowe w Islandii, Irlandii i Belfaście. W ramach licencji High and Mighty współpracuje z grecką firmą, która prowadzi kolejne 4 placówki.

Wstępny koszt przystąpienia do sieci to 20 tys. GBP za zakup licencji, szkolenia i instrukcje. Jeśli franczyzobiorca zdecyduje się otworzyć kolejny sklep High and Mighty wnosi opłatę w wysokości 10 tys. GBP. Możliwe jest rozłożenie wstępnej płatności na 3 lata, żeby zmniejszyć ciężar, jaki stanowi ta inwestycja. Franczyzobiorca co miesiąc przekazuje na rzecz franczyzodawcy 5 proc. obrotu w ciągu pierwszego roku działalności. W kolejnych latach opłata ta wzrasta do 7,5 proc. Nie ma żadnych opłat na fundusz marketingowy.

Franczyzobiorca musi znaleźć odpowiedni lokal (franczyzodawca oferuje pomoc w znalezieniu odpowiedniej lokalizacji) do prowadzenia sklepu odzieżowego, a także dostosować go do standardów sieci. Zobowiązany jest również do zakupu pierwszej partii towaru. Lokale sieci mają zazwyczaj 100-150 m2.

W ciągu kolejnych 5 lat firma planuje skupić się na rozwoju sieci franczyzowej, będzie także rozwijać system zamówień internetowych i pocztowych. Sieć planuje otwarcia nowych sklepów w krajach, w których już posiada własne placówki - w Wielkiej Brytanii, Holandii, Belgii, Luksemburgu i Irlandii.
Szacowany przez przedstawicieli firmy okres zwrotu z inwestycji to 2-3 lata.

(agaka)


Agnieszka Turska
Agnieszka Turska
dziennikarz

NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Jak odnieść sukces we franczyzie? /01.06.2018

Planujesz inwestycję w biznes franczyzowy? Podpowiadamy czym się kierować, żeby wybrać właściwą franczyzę dla siebie i odnieść sukces w biznesie. Analizujemy czy bardziej opłaca się otworzyć firmę transportową, piwny ogródek, drukarnię internetową czy firmę produkującą pościel. Ponadto prezentujemy 15 sprawdzonych pomysłów na sklep odzieżowy znanej marki. Zdradzamy 10 najczęstszych błędów franczyzobiorców. Radzimy, jakie triki marketingowe opłaca się zastosować, żeby sprzedać więcej. Zbigniew Inglot opowiada nam jak z małej firmy rodzinnej zbudować koncern znany niemal na całym świecie.

Kto może mieć McDonalda? /29.08.2015

Własny McDonald to nieosiągalny cel dla niejednego biznesowego marzyciela. Kto więc może mieć swojego McDonalda? Aneta Czaplicka ma pięć restauracji pod tym szyldem.

Franczyza - czym to się je? /27.10.2008

Franczyza to sposób na własny biznes pod znanym logo. Korzystają z niej największe światowe marki, warto więc wiedzieć czym jest biznes na licencji franczyzowej.

Wypożyczalnia samochodów: zysk na czterech kółkach /08.06.2015

Uruchomienie wypożyczalni samochodów jest kosztowne. Jednak wydatek szybko się zwraca, bo za kierownicą pożyczonego auta najczęściej siadają turyści, którzy podczas urlopu nie oszczędzają.

Biznesplan: jak policzyć przyszłe zyski /16.03.2009

Zanim zainwestujemy we własny biznes spróbujmy oszacować jego rentowność.