Czwartek
05.10.2006
Sieci sklepów piekarniczo-cukierniczych stawiają na własne placówki. Piekarnie pod Telegrafem odeszły od franczyzy, sieć Nowakowski – Gorąco Polecam na razie nie bierze jej pod uwagę.
 

Specjalistyczne sklepy cukiernicze i piekarnicze powiększają swoje sieci. Trzeci sklep w Warszawie uruchomiła niedawno sieć sklepów piekarniczych Nowakowski - Gorąco Polecam. W ofercie znajdują się wypiekane na miejscu produkty: pieczywo, ciasta, ciasteczka oraz przekąski. Na terenie sklepu o powierzchni 90 m2 znajduje się także wydzielone miejsce, gdzie klienci mogą zjeść wypieki i napić się kawy. Właściciele spółki Nowakowski Sklepy planuje otwierać 15-20 sklepów rocznie. Strategia firmy opiera się na otwieraniu własnych sklepów w wynajmowanych lokalach. Niewykluczone są również przejęcia placówek już działających, położonych w atrakcyjnych lokalizacjach, ale współpraca z partnerami franczyzowymi nie wchodzi na razie w rachubę.

Na dynamiczny rozwój sieci postawiła również sieć Piekarnia pod Telegrafem. W strategii firmy nie uwzględniono jednak otwarć punktów franczyzowych, choć do tej pory na blisko 70 Piekarni pod Telegrafem, 47 punktów prowadzili biorcy licencji. Wyniki finansowe pokazały jednak, że sprzedaż w sklepach własnych jest dużo wyższa od wyników wypracowanych przez franczyzobiorców - podobnie jest z oceną jakości placówek. Zdaniem specjalistów oznacza to, że system oferowany przez sieć może być źle opracowany.

- W pierwszym okresie rozwoju sieci franczyzodawcy nie stawiają dużych wymagań swoim franczyzobiorcom, ponieważ zależy im na pozyskaniu dużej liczby franczyzobiorców - uważa Michał Wiśniewski, dyrektor ds. franczyzy PROFIT system. - Piekarnie pod Telegrafem być może powrócą do franczyzy, tylko sklepy franczyzowe nie mogą być gorsze od własnych - mówi.

O tym, że można dobrze prosperować we franczyzie świadczą przykłady innych dawców i biorców licencji m.in. sieci Blikle.(aw)

NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Jaki biznes się opłaci w 2018? /01.12.2017

Sprawdziliśmy, w jaki biznes warto zainwestować w nadchodzącym roku. Tłumaczymy, jak otworzyć i z sukcesem prowadzić spaghetterię, sklep z bielizną, pączkarnię, agencję Mikołajów, park trampolin oraz firmę sprzedającą kosze prezentowe. Opisujemy też sprawdzone franczyzy z branży usługowej. Radzimy, jak przeprowadzić remanent w firmie.

Franczyza - czym to się je? /27.10.2008

Franczyza to sposób na własny biznes pod znanym logo. Korzystają z niej największe światowe marki, warto więc wiedzieć czym jest biznes na licencji franczyzowej.

Kto może mieć McDonalda? /29.08.2015

Własny McDonald to nieosiągalny cel dla niejednego biznesowego marzyciela. Kto więc może mieć swojego McDonalda? Aneta Czaplicka ma pięć restauracji pod tym szyldem.

Wypożyczalnia samochodów: zysk na czterech kółkach /08.06.2015

Uruchomienie wypożyczalni samochodów jest kosztowne. Jednak wydatek szybko się zwraca, bo za kierownicą pożyczonego auta najczęściej siadają turyści, którzy podczas urlopu nie oszczędzają.

Jak odnieść sukces we franczyzie? /01.06.2018

Planujesz inwestycję w biznes franczyzowy? Podpowiadamy czym się kierować, żeby wybrać właściwą franczyzę dla siebie i odnieść sukces w biznesie. Analizujemy czy bardziej opłaca się otworzyć firmę transportową, piwny ogródek, drukarnię internetową czy firmę produkującą pościel. Ponadto prezentujemy 15 sprawdzonych pomysłów na sklep odzieżowy znanej marki. Zdradzamy 10 najczęstszych błędów franczyzobiorców. Radzimy, jakie triki marketingowe opłaca się zastosować, żeby sprzedać więcej. Zbigniew Inglot opowiada nam jak z małej firmy rodzinnej zbudować koncern znany niemal na całym świecie.