Poniedziałek
09.10.2006
- rozmowa z Joanną Wardzińską, zastępcą prezesa banku BISE, do którego należy sieć agencji kasowych Monetia.
 

Obecnie lansuje się wpłaty za pośrednictwem Internetu, a nowa sieć agencji kasowych Monetia stawia na klienta, który przyjdzie do okienka. Czy postępowanie wbrew trendom rynkowym będzie opłacalne?
Wpłaty przez Internet zawarto w odrębnej ofercie banku. Sieć agencji opłat Monetia, której właścicielem jest bank, to rozwiązanie dla klientów, którzy nie kochają Internetu. Są to nie tylko starsi ludzie, ale również młodzi klienci, którzy nie mają przekonania do płacenia rachunków za pośrednictwem systemu internetowego. Wbrew pozorom, to spora grupa klientów. O możliwościach jakie daje posiadanie własnej sieci agencyjnej wiemy od naszych dotychczasowych partnerów (projekt agencyjny prowadzony był w BISE od trzech lat. Początkowo sieć agencji Banku BISE (jeszcze nie pod marką Monetia) składała się z 14 agencji. Wiemy, że to dobry pomysł na biznes, zarówno dla nas (bank uzyskuje z tego tytułu dodatkowe przychody prowizyjne), jak i dla agenta.

Czy prowadzenie agencji finansowej jest ciężkim kawałkiem chleba?
Powiedziałabym raczej, że jest odpowiedzialnym zadaniem. Każda operacja, każdy rachunek przyjęty przez agencję to odpowiedzialność finansowa. Dlatego stawiamy na uczciwych kontrahentów, którzy nie zawiodą zaufania klientów. Oczywiście oprócz uczciwości i środków na start, ważna jest umiejętność prowadzenia biznesu, znajomość rynku i profesjonalizm.

W Polsce głośno było o kłopotach z nieuczciwymi partnerami agencji kasowych. Jak Państwo zabezpieczyliście się przed podobnymi przypadkami?
Sieć powstaje na zasadzie agencyjnej, co oznacza, że bank przejmuje pełną odpowiedzialność za uczciwość transakcji dokonywanych w Monetiach. Dodatkowo, zamierzamy zagwarantować tzw. datę pewną zapłaty. Jeśli zapewnimy, że środki na rachunku znajdą się za dzień, dwa to pieniądze muszą trafić na rachunek w tym terminie. Zainwestowaliśmy w odpowiednią technologię i system informatyczny, która pozwoli nam nadzorować proces przekazywania pieniędzy. Stąd nasze hasło „Bądź pewny – zapłacone”.

Rozmawiała (aw)