16.10.2006

Franczyza na Salonie

Uczestnicy czwartego Ogólnopolskiego Salonu Franczyzy nie kryją zadowolenia z rozmów, jakie odbyli ze swoimi potencjalnymi partnerami.


Na stoisku Telepizzy kandydat na biorcę poznaje zasady działania sieci.

Tegoroczna edycja Salonu Franczyzy odbyła się w dniach 12-14 października, jako impreza równoległa do Targów Twoje Pieniądze. Zbieżność tematyczna przyniosła korzyści zarówno wystawcom, jak i gościom obu imprez, którzy zyskali w ten sposób większy wybór możliwości inwestycyjnych. W ciągu trzech dni reprezentanci 30 wystawiających się firm przeprowadzili tysiące rozmów z potencjalnymi franczyzobiorcami.

- Zgłosiło się do nas wielu kandydatów z konkretnymi propozycjami współpracy – mówi Weronika Jakubowska-Seneczko, naczelnik wydziału zarządzania placówkami partnerskimi Multibanku. - Kilku z rozmówców prawdopodobnie dołączy do grona naszych partnerów – zapewnia.
Chętnych do prowadzenia biznesu na licencję interesowały m.in. możliwości zarobkowania, nakłady inwestycyjne, oferta oraz funkcjonalność placówek i oddziałów.


Dyrektor Mariusz Bielaszewski z Banku BPH w imieniu firmy odebrał Franczyzora 2006.

Nagrody dla najlepszych

Po raz pierwszy rozdano Franczyzory - prestiżowe nagrody dla systemów działających na zasadzie agencji i franczyzy. Jury, w którego skład wchodzili przedstawiciele redakcji pisma Własny Biznes Franchising i Polskiej Organizacji Franczyzodawców przyznało statuetki firmom rozwijającym się najbardziej dynamicznie - Bankowi BPH oraz Galerii Prezentów.


W warsztatach firmy PROFIT system uczestniczyło kilkuset słuchaczy.

W poszukiwaniu wiedzy

W trakcie Salonu zorganizowano Forum Edukacyjne dla franczyzobiorców. Eksperci z firmy doradczej PROFIT system przedstawiali wady i zalety systemów działających na licencji, szkolili jak napisać biznesplan i przestrzegali przed pułapkami w umowach franczyzowych. Wśród słuchaczy warsztatów była m.in. rodzina Flisowiczów – przyszli właściciele sklepu spożywczego i Dorota, która razem z koleżanką przymierza się do rozkręcenia biznesu – być może we franczyzie.

- Rozglądamy się, szukamy pomysłów, porównujemy propozycje - mówi przyszła współwłaścicielka firmy.
Inni szukali fachowych porad. Przy stoisku PROFIT system cały czas stała kolejka osób zainteresowanych doradztwem. Młoda kobieta, która już prowadzi rozmowy z firmą działającą we franczyzie, szukała wskazówek dotyczących pułapek w umowie, właściciel sieci sklepów konsultował się ze specjalistami opracowującymi systemy franczyzowe.


Gościem Salonu był również Wiesław Rozłucki, były prezes GPW.

Od czterech lat Salon jest jedyną ogólnopolską imprezą na rynku franczyzy i agencji. Patronem imprezy była Polska Organizacja Franczyzodawców - organizatorami: PROFIT system, firma konsultingowa specjalizująca się w doradztwie franczyzowym oraz Biuro Reklamy Poland SA, Zarząd Targów Warszawskich.

(aw)