23.10.2006

Carrefour wchodzi we franczyzę

Grupa Carrefour przyspiesza swoją ekspansję w Polsce. Rozwija nowe formaty handlowe i wprowadza koncept franczyzowy.

Grupa Carrefour z powodzeniem rozwija koncepcję małych sklepów franczyzowych na rynku włoskim, francuskim, greckim oraz belgijskim. W przyszłym roku również w Polsce firma zamierza wprowadzić najmniejszy format: sklepy o powierzchni od 60 do 500 m² działające w systemie franczyzy. Na początku 2007 r. w Warszawie pod logo Carrefour otwarte zostaną dwa sklepy modelowe.

Otwarcia sklepów w systemie franczyzowym nie są jedynym nowym konceptem Carrefour. Grupa planuje również uruchamiać małe hipermarkety, czyli obiekty o powierzchni sprzedaży od 2,5 do 4 tys. m², zatrudniające ok. 80 osób i zlokalizowane na obszarach o zaludnieniu powyżej 25 tys. mieszkańców. Pierwszy mały hipermarket powstał 30 września 2006 r. w Jaworznie, a do końca 2007 r. Carrefour planuje otwarcie kolejnych siedmiu.

Kolejny z nowo rozwijanych projektów grupy, to Carrefour Express - sieć sklepów o powierzchni sprzedaży od 0,8 do 2 tys. m², zatrudniających od 20 do 40 osób, zlokalizowanych na terenach o gęstości zaludnienia od 10 do 15 tys. mieszkańców. Jednym z założeń projektu jest przekształcenie działających obecnie supermarketów Champion i Globi w sieć Carrefour Express. W pierwszej fazie, która potrwa do końca 2007 r., planowany jest rebranding około 45 sklepów Champion.

Wejście w nowe, mniejsze formaty sklepów jest wynikiem nasycenia dużych miast sklepami wielkopowierzchniowymi.(aw)