28.11.2006

Czat z DERRI

Na pytania czytelników odpowiadał Norbert Rachtan, dyrektor sprzedaży sieci DERRI.

Redakcja: Zapraszamy na czat z Norbertem Rachtanem, dyrektorem sprzedaży sieci DERRI, we wtorek 28 listopada o godz. 11.00. Prosimy o zadawanie swoich pytań.

tom: W jaki dokładnie sposób wspieracie swoich franczyzobiorców, oraz jakie koszty miesięczne (roczne) ponosi franczyzobiorca z tytułu podpisania z Wami umowy? Czy jesteście zainteresowani współpracą w Rzeszowie?

Norbert Rachtan DERRI: Jesteśmy zainteresowani współpracą w Rzeszowie. Otwierają się tam 3 centra handlowe - z czego jedno - Hotel Rzeszów jest najbardziej interesujące. Co do kosztów - miesięczne koszty stałe uzależnione są od wielkości lokalu i miejsca, w którym znajduje się lokal. W zależności od miejsca koszty stałe oscylują od 15 do 30 tys. zł za miesiąc. Jak wspieramy? Oferujemy kompleksowe szkolenia technik sprzedaży, ekspozycji oraz wiedzy o produkcie i jednocześnie wydajemy rocznie około 400 tys. dolarów na reklamę.

franek: Jaka jest wasza strategia rozwoju w Polsce? Czy firma będzie otwierać również sklepy na ulicy czy tylko w centrach handlowych?

Norbert Rachtan DERRI: Strategia w związku z ekskluzywnym produktem to otwarcia salonów tylko i wyłącznie w centrach handlowych. Uzasadnienie - klimat w Polsce oraz zwyczaje zakupowe klientów zmuszają nas do rezygnacji z miejsc przy ulicach handlowych.

mamba: Ile sklepów docelowo DERRI chce otworzyć w Polsce?

Norbert Rachtan DERRI: Nie mamy ograniczeń. Możliwości produkcyjne holdingu są praktycznie nieograniczone, jednak docelowo chcielibyśmy mieć sklepy w każdym dużym mieście i we wszystkich istotnych centrach handlowych, np. standard Warszawy to 5 sklepów.

jola: W jaki sposób DERRI dobiera asortyment do rynku lokalnego? Czy franczyzobiorcy mogą samodzielnie dobierać asortyment do swoich sklepów, czy też nie mają żadnego wpływu na rodzaj sprzedawanego towaru?

Norbert Rachtan DERRI: Franczyzobiorcy mogą sami wybierać towar do własnych salonów, natomiast zawsze służymy pomocą i doradzamy, jednocześnie każdy dobrze sprzedający się item jesteśmy w stanie dostarczyć w ciągu maksymalnie 3 tygodni.

Ryś: Co się dzieje z niesprzedanym towarem? Czy wisi dotąd aż zostanie sprzedany w całości, czy franczyzobiorca ma możliwość dokonania zwrotu?

Norbert Rachtan DERRI: W zależności od wariantu podpisanej umowy możliwe są zwroty w trakcie trwania sezonu, jak i po jego zakończeniu. Na początku grudnia otwieramy pierwszy outlet w Polsce w Factory Ursus.

Agnieszka: W jaki sposób odbywa się zatowarowanie franczyzowych sklepów DERRI? Czy franczyzobiorcy płacą DERRI za towar zanim zostanie sprzedany, czy biorą go na tzw. kredyt kupiecki?

Norbert Rachtan DERRI: Oba warianty są dostępne, z przewagą zakupowanego towaru nad towarem komisowym.

Marek: Mam możliwość wynajęcia lokalu handlowego przy ulicy w centrum miasta ok. 100 tysięcy mieszkańców. Czy taka lokalizacja jest odpowiednia na sklep DERRI?

Norbert Rachtan DERRI: Nie jest to możliwe w przypadku jednolitej sieci DERRI, natomiast możemy zaproponować Panu możliwość zakupu hurtowego (corner). Nie mamy sprecyzowanych oczekiwań wśród jakich sklepów chcemy się znaleźć.

bozena: Podobno macie strategię czterech sklepów z czterema rodzajami asortymentu. Czy franczyzobiorcy mogą sobie wybrać rodzaj sklepu DERRI, czy decyduje o tym firma?

Norbert Rachtan DERRI: Decyduje o tym firma. 4 warianty uzależnione są od aktualnej sytuacji w miejscu planowanej sprzedaży. Od roku 2007 do oferty DERRI dochodzą tekstylia i obuwie, na których sprzedaży również bardzo nam zależy. Elementem stałym w każdym z wariantów jest odzież skórzana, stanowiąca różny procent całości.

WIĘCEJ -->

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0