28.11.2006

Czat z DERRI

Na pytania czytelników odpowiadał Norbert Rachtan, dyrektor sprzedaży sieci DERRI.


bozena: Czy oprócz nowych zasad inwestycji DERRI oferuje również nowe ceny za licencję? Ile wynosi cena za licencję DERRI?

Norbert Rachtan DERRI: Nie ma stałej opłaty licencyjnej. Opłata licencyjna jest ustalana indywidualnie w zależności od miejsca sprzedaży oraz oferowanych zabezpieczeń - czyli gwarancji bankowych, kaucji bankowych itp.

ciekawy: Czy w Polsce dobrze sprzedają się skóry i futra? Czy rośnie ich sprzedaż w okresie sylwestrowym i karnawału? Co się najlepiej sprzedaje w tym okresie? Może lepiej od skór i futer tekstylia, które również ma DERRI?

Norbert Rachtan DERRI: Najlepszy miesiąc sprzedaży skór i futer do tej pory to październik. W okresie karnawału sprzedają się lekkie skóry i tekstylia.

ciekawy: Widziałem wasze reklamy w kinach i w tv? Czy nie lepiej wydać te pieniądze na rozwój sieci w dobrych lokalizacjach?

Norbert Rachtan DERRI: Strategia marketingowa DERRI została zaplanowana na dłuższy okres czasu niż rok. Tego typu kampania powinna procentować przez najbliższe 2 lata. Natomiast nadal inwestujemy i będziemy inwestować w rozwój sieci sprzedaży w kluczowych miejscach.

Gosia: Jakie marki wprowadza DERRI i dlaczego?

Norbert Rachtan DERRI: Na dzień dzisiejszy oprócz skór mamy w ofercie marki tekstylne, takie jak MITHAT, VIVID. Dodatkowo galanterię skórzaną reprezentuje TERGAN. MITHAT - jest największym w Turcji producentem garniturów damskich i męskich współpracującym w biznesie z CMT (private label) z takimi markami jak: Banana Republic, Burberry, Max Mara i Zara. Jednocześnie MITHAT posiada w Turcji rozwiniętą sieć sklepów z własną marką. VIVID - jest to najbardziej rozpoznawalny brand tekstylny w segmencie odzieży tzw. smart casual dla młodej kobiety. TERGAN - jest producentem akcesoriów skórzanych z blisko 40 letnią tradycją. Specjalizuje się w klasycznej galanterii męskiej. W roku 2007 planujemy wprowadzenie kilku nowych marek oraz obuwia. Szczegóły niech pozostaną tajemnicą.

Michał: Od kiedy DERRI prowadzi działalność i w jakich krajach działa?

Norbert Rachtan DERRI: Marka powstała w 1999 roku w Turcji. Rok później w 2000 roku została zarejestrowana w Polsce, gdzie został otwarty pierwszy salon sprzedaży - w Galerii Mokotów w Warszawie. W dniu dzisiejszym sieć rozwija się również na rynku wschodnim - głównie w Rosji.

nette: Czy otwarcie sklepu DERRI w 50-tys. mieście ma sens? Czym będzie się różnił asortyment w tym sklepie od salonu w Warszawie?

Norbert Rachtan DERRI: Myślę, że nie ma sensu otwieranie sklepu w mieście 50 tys. mieszkańców. Natomiast można spróbować systemu corner (shop-in-shop). Pomijam specyficzne miejsca jak np. Zakopane, którego populacja zwiększa się znacznie w okresie urlopowym (4 miesiące w roku).

Nette: Kto jest bezpośrednią konkurencją DERRI i jak sobie radzicie z takimi firmami jak Ochnik i inne?

Norbert Rachtan DERRI: Bezpośrednią konkurencją DERRI jest tak naprawdę każda sieć sprzedaży z odzieżą skórzaną. Niestety nie możemy konkurować z produkcją chińską. Dlatego decydujemy się na sprzedaż ekskluzywnej odzieży skórzanej oraz futer lub kombinacji stawiając na bardzo wysoką jakość i unikalność wzornictwa.

Nette: Czy i w jaki sposób DERRI lansuje swoją odzież skórzaną?

Norbert Rachtan DERRI: Mamy stałe umowy z magazynami branżowymi, typu Twój Styl, Viva, Claudia, Avanti - tzw. product placement. Dodatkowo inwestujemy w inne media typu telewizja, kina, podnosząc w ten sposób rozpoznawalność marki. Jednocześnie rynek mody lansowany przez wielkich i znanych kreatorów mody sam od dwóch sezonów i na najbliższe kilka mocno kreuje wizerunek odzieży skórzanej jako symbolu luksusu.

<-- WSTECZ | WIĘCEJ -->

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0