Wtorek
23.01.2007
– o ekspansji za granicą opowiada Mirosław Mazur, dyrektor działu sprzedaży firmy odzieżowej Ravel.
 

Planują Państwo rozwój sieci za granicą. Jakie kraje bierzecie pod uwagę?
Od roku 2001 poprzez naszą spółkę zależną działamy na Litwie - w chwili obecnej mamy tam 6 sklepów i wydaje się, że otwarcie kolejnych 2-3 salonów wyczerpie możliwości dalszego wzrostu sprzedaży na tamtejszym rynku. Od jesieni ubiegłego roku sprzedajemy nasze kolekcje także na Ukrainie. Na razie nasza odzież jest sprzedawana w sklepach multibrandowych, lecz już wiosną tego roku zamierzamy otworzyć we Lwowie pierwszy sklep franczyzowy. Obecnie poszukujemy partnerów do współpracy na terenie Rosji.

Czy nadal będziecie rozwijać sieć franczyzową w Polsce?
Oczywiście. Rozwój sieci w naszym kraju oraz za granicą będziemy prowadzić równolegle. Pod koniec ubiegłego roku otworzyliśmy trzy sklepy franczyzowe w Polsce: w galerii Zielona w Puławach, w galerii Legnickiej w Legnicy oraz w centrum Olsztyna. Z umów, które do tej pory podpisaliśmy wynika, że w bieżącym roku otworzymy 6 salonów własnych oraz 8 franczyzowych. Obecnie w Polsce działa 26 sklepów własnych Ravel oraz 7 franczyzowych. O ile salony własne według naszej koncepcji powstają w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców, to jednostki franczyzowe - czego dowodzą nasze dotychczasowe doświadczenia - mogą z powodzeniem funkcjonować już w miastach od 30-40 tys. mieszkańców. Nadal poszukujemy osób, które chciałyby rozpocząć z nami współpracę. Potencjalny franczyzobiorca musi dysponować lokalem o powierzchni minimum 80-100 m2 z dużą witryną. Sklep powinien być zlokalizowany w centrum handlowym lub przy ulicy o dużym natężeniu ruchu pieszych. Kandydat na partnera musi również dysponować kapitałem przynajmniej 100 tys. złotych. Ta kwota wystarczy na wyposażenie sklepu oraz na pokrycie połowy kosztów zatowarowania. Na pozostałą część biorca może otrzymać od firmy kredyt kupiecki.

Co robicie z niesprzedanymi ubraniami z poprzednich kolekcji?
Niesprzedane kolekcje to kłopot dla większości właścicieli sklepów odzieżowych. My staramy się rozwiązywać ten problem w różny sposób: np. poprzez wyprzedaże, a także poprzez sklepy outletowe. Pod koniec ubiegłego roku otworzyliśmy taki sklep w centrum wyprzedażowym Factory Ursus w Warszawie. Klienci mogą nabyć w nim, po znacznie niższej cenie, odzież z poprzedniego sezonu oraz pochodzącą z końcówek kolekcji.

Rozmawiała asmoli

POPULARNE NA FORUM

Klienci patrzą na metkę

dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek

2 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2024
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??

ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka

38 wypowiedzi
ostatnia 19.01.2023
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?

Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna

4 wypowiedzi
ostatnia 19.01.2023
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq

Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...

27 wypowiedzi
ostatnia 19.12.2022
Klienci patrzą na metkę

Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...

2 wypowiedzi
ostatnia 18.10.2022
Sklep Z odzieżą używaną

Dzień dobry. Chodzi mi po głowie otwarcie sklepu z odzieżą używaną o powierzchni około 500 metrów kwadratowych. Czynsz wydaje się niewygórowany, około 13 tys zł...

1 wypowiedzi
ostatnia 12.12.2021
Greenpoint we franczyzie- jak to działa naprawdę?

Czy masz sklep na warunkach Greenpoint? Jak wygląda współpraca? Podobno ta marka się dobrze rozwija. Może znacie więcej szczegółów współpracy poza tymi ogólnymi,...

1 wypowiedzi
ostatnia 16.08.2021
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??

Myślę, że jest to dobry pomysł na biznes, ale trzeba się czymś wyróżnić. Nie ma sensu sprzedawać ciuchów takich, jakie są w każdym innym sklepie.

38 wypowiedzi
ostatnia 12.04.2021