26.01.2007

Polskie ubrania mają wzięcie

Z roku na rok rośnie w Polsce sprzedaż ubrań produkowanych przez krajowych producentów. Dzięki temu przychody i zyski spółek odzieżowych są coraz większe.

Rodzime firmy odzieżowe mogą uznać ubiegły rok za udany. Produkcja sprzedana była o 3 proc. wyższa niż w 2005 r., a jej wartość przekroczyła 6,6 mld zł. Według analityków branży, za dobrymi wynikami przedsiębiorstw stało ożywienie gospodarcze oraz wzrost popytu. Klienci zaczęli kupować coraz więcej ubrań i częściej były to produkty modne i markowe. Szybko rósł też eksport.

Wśród firm, których wyniki były wyższe od zaplanowanych, znalazła się giełdowa spółka Artman, do której należy marka House. Przedsiębiorstwo osiągnęło przychód 205,3 mln zł, który było o 45 proc. wyższy od osiągniętego w 2005. Zysk netto Artmana wyniósł 6 mln zł. Firma powiększyła też liczbę sklepów i ma ich obecnie 140. Spółka dobrze radzi sobie również na rynkach zagranicznych. W Rosji ma 20 sklepów franczyzowych, a otwarcie kolejnych planuje w Bułgarii, Słowacji, Rumunii i krajach nadbałtyckich.

Dobre rezultaty osiągnęło też LPP, do którego należą marki Reserved i Cropp. Przychody firmy były o 19 proc. wyższe niż w 2005 r. i przekroczyły granicę 800 mln zł. Firma również aktywnie działa na rynkach zagranicznych. W ubiegłym roku otworzyłą za granicą 34 nowe sklepy. Obecnie poza Polską LPP ma 83 sklepy, w tym 28 w Rosji.

(bog)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0

Michał Bogurat

dziennikarz