29.01.2007

Fryzjer przed balem

– o specyfice prowadzenia sieci salonów fryzjerskich opowiada Anna Kulec-Karampotis, współwłaścicielka firmy Trendy Hair Fashion.

Noc sylwestrowa za nami. Karnawał jednak wciąż trwa, czyli okazji do zabawy nie zabraknie. Wkrótce też zaczną się bale studniówkowe. Czy grudzień i styczeń są miesiącami w których obrót w salonach fryzjerskich jest znacznie wyższy?
Grudzień jest rzeczywiście miesiącem, w którym nasze salony osiągają zdecydowanie wyższe obroty – średnio o 50 procent - niż w pozostałych miesiącach. Klienci chcą się dobrze prezentować podczas wizyt świątecznych u rodziny oraz na balach sylwestrowych i decydują się na wizytę u fryzjera. Styczeń natomiast jest miesiącem słabym, w którym obserwujemy około dwudziestoprocentowy spadek obrotów.

Przez wiele lat salony fryzjerskie borykały się z brakiem wykwalifikowanych pracowników. Czy nadal fryzjer jest na wagę złota?
Zawód fryzjera-stylisty jest obecnie bardzo popularny, ale o dobrego fryzjera nadal trudno. W naszych salonach pracują zarówno fryzjerzy po fryzjerskich szkołach zawodowych, a także osoby z wykształceniem ogólnym, a nawet wyższym. Dla nas wykształcenie ma drugorzędne znaczenie, najważniejsze są predyspozycje do wykonywania zawodu. Wszyscy nasi fryzjerzy zanim zaczną obsługiwać klientów muszą odbyć szkolenie w naszej akademii. Tam poznają tajniki dobrego fryzjerstwa.

Czy osoba, która zapragnie prowadzić salon Trendy Hair Fashion musi być fryzjerem? Kto może zostać waszym franczyzobiorcą?
Franczyzobiorca salonu Trendy Hair Fashion nie musi być fryzjerem. Wystarczy, że ma doświadczenie w zarządzaniu firmą. Najważniejsze, aby franczyzobiorca był osobą kreatywną, posiadającą zdolności kierowania ludźmi. Osoba, która będzie chciała działać w ramach naszej sieci powinna dysponować odpowiednim lokalem – najlepiej w centrum miasta o powierzchni od 60 m2 do 140 m2. Salon musi mieścić się na parterze oraz posiadać wszystkie media (gaz, prąd, wodę, kanalizację itp.). W ramach pakietu franczyzowego oferujemy swoim partnerom know-how, projekt salonu, duży rabat przy zakupie kosmetyków, korzystne ceny sprzętu fryzjerskiego, stałą opiekę, doradztwo dotyczące zarządzania salonem oraz reklamy w prestiżowych ogólnopolskich czasopismach. W zamian oczekujemy od franczyzobiorców absolutnego dostosowania się do wytycznych sieci Trendy Hair Fashion.

Rozmawiała asmoli

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0