16.02.2007

Carrefour - ekspansja małych sklepów

Carrefour Polska rozpoczął realizację zapowiadanych przekształceń placówek sieci Champion, Globi oraz Hypernova w małe sklepy z logo Carrefour.

Mały hipermarket powstał w Radomsku i jest czwartym w Polsce, który przeszedł zabiegi rebrandingowe. Nowa placówka powstała z przekształcenia działającego dotychczas sklepu Champion. Prace remontowe trwały dwa tygodnie. W nowym sklepie o powierzchni ponad 2 tys. m. kwadratowych pracę znajdzie około 100 osób.

Francuska firma zamierza w tym roku otworzyć w całej Polsce siedem hiper i czternaście supermarketów. W planach jest dalsza zmiana szyldów sieci sklepów: Globi, Champion i Hypernova na Carrefour.

W 2007 roku francuska firma będzie kontynuowała prace nad opracowaniem konceptu franczyzowego. Polski oddział będzie się wzorował na doświadczeniu grupy Carrefour we Francji, Belgii i Grecji, gdzie działają sklepy franczyzowe. Nie wiadomo jednak, kiedy pierwsi krajowi franczyzobiorcy przystąpią do sieci. Nie wykluczone, że stanie się to nie wcześniej niż w przyszłym roku.

W ciągu 10 lat działalności w Polsce Carrefour uruchomił 125 sklepów, w tym 42 hiper i 83 supermarkety. Firma przejęła również sieć sklepów Globi i 12 sklepów Hypernova. W ubiegłym roku sieć Carrefoura powiększyła się o 10 hipermarketów i 14 supermarketów, powstało też 7 nowoczesnych centrów handlowych. Równocześnie wdrożono nowe formaty handlowe, tzw. małe hipermarkety oraz supermarkety Carrefour Express. Carrefour jest również właścicielem 24 stacji paliw.

(bog)

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0

Michał Bogurat

dziennikarz